Dobrý deň, chcel by som sa opýtať či existujú českí výtvarní umelci - KAVKA a FETIK (prípadne FATIK, FETÍK, FATÍK) nakolko nevlastním velmi obsiahly slovnik Slovník českých a slovenských výtvarných umělců 1950-1997 kde by mali byt tito umelci uvedení a ani nemam pristup k tomuto slovniku. Dakujem vopred za odpoved,
Hledám podrobnosti o malířích ev. graficích kteří pracovali pro firmu Laurin Klement a Škoda.
J. PETEZY kol.r. 1910
VILÉM ROTTER kol.r. 1925
sign. KRAMPOLEK VÍDEŇ kol. r. 1915 až 1920.
Informaci potřebuji do publikace o výtvarných umělcích v uvedených firmách.
Mám grafiku - autor Jiří Janeček r.1960 - můžete mi prosím sdělit informace o autorovi?
Dobrý den, chtěla bych se zeptat jaké jsou možnosti vypracování rodokmenu za účelem nalezení vzdálených příbuzných.
1. čím se řídí (předpis, zákon ap) způsob vyúčtování fin. prostředků v rámci SVJ ?
2. je výbor SVJ povinen vyúčtování předložit k projednání a schválení Shromáždění (nejvyšší orgán SVJ) ?
3.je možné, aby předložené vyúčtování obsahovalo rozdíl mezi součtem položek vyúčtování (+poč. stav, +příjmy, -výdaje za dané období) a konečným stavem fin. prostředků (daného období) ?
Děkuji
Zajímám se o metody efektivní výuky Morseovy telegrafní abecedy, aby bylo možné nacvičit příjem a vysílání i na rychlé rádiové spojení (kolem 100 znaků za minutu i více).
Existuje například nějaká metoda barevné tabulky. Ale byly by potřeba postupy, aby znaky přešly přímo do mysli a bylo možné je v rychlosti postřehnout. Sehnat se dají výukové programy do PC a palmtopu, ale někde je uváděno, že tyto programy nebývají dělány podle odborných výukových metod. Je nějaký program odborně uznávaný? Hledám informační zdroje či odkazy na kurzy.
Přeji hezký den a prosím o navedení na nějaké
legislativní zdroje, týkající se výcviku v autoškole - práva studentů apod.
Nemám na mysli pravidla silničního provozu, ale pravidla, podle kterých by
se měly autoškoly řídit - potřebuji si ověřit nějaké pochybnosti s konkrétní
autoškolou. Děkuji a zdravím.
Dobrý den,chtěla jsem vás poprosit, zda byste mi neporadili s literaturou či jinými zdroji k tématu mé diplomové práce. Ráda bych vytvořila výukový program pro učebnici angličtiny používané na 2.st. ZŠ. Ke své teoretické části jsem však našla jen velmi málo studijní literatury. Může to být cokoli týkající se tvorby výukových programů nebo výuky angličtiny na internetu nebo používání a tvorba cvičení na procvičení AJ. Předem děkuji za odpověď
Dobrý den, prosím zda byste mi neporadili, kde bych mohla sehnat materiály v angličtině, popřípadě i češtině o výukových programech, popřípadě multimediálních učenicích, či smart board dotykových tabulích a jejich využití ve výuce anglického jazyka. Děkuji
K jakým účelům se používala chemická látka nazvaná kaliumnatriumtartrat-4-hydrat?
Dobrý den,
zajímaly by mě příklady využití lomu světla v chemickém výzkumu a výrobě před vynálezem a uvedením na trh Abbého refraktometru v roce 1874. respektive příklady využití nezávislé na principu měření lomu popsaném v Abbeho díle: Neue Apparate zur Bestimmung des Brechungs und Zerstreuungsvermögens fester und flüssiger Körpe (1874), které tento proces značně zjednodušilo a změnilo.
Vím, že v 19. století aktivně probíhal výzkum v oblasti fyzikálních vlastností indexu lomu. Například Baden Powell, T. P. Dale a J. H. Gladstone v roce 1839 v jejich studii popisují princip zařízení, které použili pro měření závislosti indexu lomu na teplotě, s odkazy na jiná zařízení použitá k podobným fyzikálním měřením. Index lomu se také používal v rámci výroby skla. Ovšem nenašel jsem téměř nic o jeho využití v chemii, což je zvláštní vzhledem k širokému uplatnění této metody ve 20. století.
Našel jsem pouze jediný příklad využití v chemii, a to v monografii (Optische Messungen des Chemikers und des Mediziners "6. svazek), která by měla podle Refraktometrické metody v chemii (1983) obsahovat návrh refraktometrie pro měření koncentrace kyseliny chlorovodíkové.
Děkuji za jakékoli informace či odkazy na další zdroje.
Dobrý den, rád bych získal nějaké podrobnější informace k využití technické analýzy při obchodování s akciemi. Můžete mi, prosím, doporučit nějakou literaturu, ideálně i nějakou literaturu zaměřenou na výpočty technické analýzy. Děkuji.
Dobrý den, pátrám po nějaké možnosti využití volného času pro osmdesátiletého důchodce z Prahy, který špatně chodí, a tak tráví všechen čas pouze ve svém bytě. Jinak je ale velmi zručný. Slyšel jsem, že existuje cosi jako vázání mašliček - že důchodci doma vážou pro nějakého výrobce nějaké takové okrasné serepetičky, ale nic bližšího se mi o tom nepodařilo zjistit. Rád bych se o tom dozvěděl něco víc (kam se případně obrátit a pod.), popřípadě zda existuje nějaká další činnost, která by přicházela v úvahu.
Dobrý den,
Mohl bych se něco dozvědět o využití výpočetní techniky (počítačů) v knihovnách např. Jak knihovně pomáhají,jak je knihovna může využívat.
Děkuji
Dobrý den,
studuji VŠ při zaměstnání a dost bojuji s časem. Prosím o informaci: co mám
udělat pro to, abych měla možnost využívat elektronickou knihovnu, tzn., že
si nebudu půjčovat knihy v knihovně, ale budu mít možnost si knihu
prostudovat prostřednictvím elektronické knihovny?
Dobrý den, ve své disertační práci se zabývám využíváním (nemovitých) kulturních památek v cestovním ruchu. Bohužel jsem do této chvíle neobjevil v žádné databázi při vyhledávání literaturu, která by se tímto zabývala, proto si dovoluji obrátit se na Vás.
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jak byl vyvážený řecký meč xiphos. Někde jsem četl, že vyvážení bylo spíše ke hrotu meče, aby se dávaly silnější rány. Zajímalo by mě tedy, jestli je to pravda. Ještě bych se chtěl zeptat, jestli existovala v antickém Řecku nějaká kniha o šermu, nebo zda-li vůbec byli hoplíti v boji s mečem cvičeni.
obrý den,
obracím se na Vás tímto s prosbou a dotazem, jak správně vyvěsit na stožáry
vlajky:
ČR
Monaco
EU
Moravská vlajka
Firemní vlajka
Dobrý den. Mám vysvětlit rčení ale nevím si s tím rady. Mohli byste mi prosím pomoci? 1) Byli jako David a Goliáš. 2) Je starý jako Metuzalém. 3) Klaní se zlatému teleti 4) Přináší Jobovu zněst. To je sodoma a gomora. 6) Je proradná jak Dalila. Vypadáš jak sedm hladových let. Děkuji za brzké vysvětlení.
Dobrý den,
Již delší dobu mě zajímá, kdo a kdy přišel s teorií ohledně vzniku a především funkce archeologické pozůstatků v Eyptě souhrnně označovaných jako pyramidy.
Zajímá mě především:
Výčet hlavních proudů uvažování ohledně pyramid z hlediska jejich funkce. Doba, kdy se která teorie objevila, kdo byl jejím autorem, o jaké výzkumy se opíral/opírali, kteří další badatelé onen pohled/názor podpořili (na základě jakých výzkumů/prací)?
Kdy pak která teorie nabyla na významu do té míry, že byla/je přijímána jako autoritativní/všeobecně přijímaná. (Pro bližší ukotvení se můžeme soustředit na české prostředí, akademickou obec, ostatní)
Pokud je dohledatelné: jak je vymezen obsah školní látky z hlediska této problematiky na školách? Domnívám se, že nás učili, že pyramidy jsou exentrické výstřelky stavitelství egyptských vládců v několika po sobě jdoucích staletích, kteří plánovali tyto stavby použít jako hrobky pro sebe a nemalé množství příbuzenstva a služebnictva, četně exluzivních a luxusních pohřebních výbav. (Jak to píšu víc a víc se domnívám, že při vyuce je každý učitel víceméně sám za sebe.)
==>>>
co se týče zdrojů, zajímají mne vědecké články/časopisy, studie, knihy ... (zajímala by mne bývala i konkrétní slova - chápu,že to dalece přesahuje možnosti Vaší služby; někde jsem viděl doporučení na (asi placený) dotaz do znalostní báze (jestli tomu říkám správně) s poukazem na detaily v odkaze, ale link už nefungoval. prosím tedy pokud byste mi mohli poskytnout nový link nebo informace k témuž)
<<<
Předem za Vaši odpověď velmi děkuji,