-
To se mi líbí
-
Doporučit
Dobrý den, moc by mě zajímalo, jak fungovala na našem území Černá mše? Jak často a jak probíhali Černé mše ? A jaký byl postup ? K jakým účelům sloužila ? Bylo při nich užito obětí ? Je možné že by při černých mších bylo ublíženo člověku který by ani nebyl přítomen, stejně jako je to u voodoo ? Pokud ano jde se proti tomu bránit ?
Dobrý den,
historicky fungování černé mše na území České republiky není doloženo. Černé mše se vždy konaly tajně, na různých místech, aby aktéry bylo složité vypátrat. Předpokládáme-li, že by se černá mše měla konat v satanistické chrámu, pak určitě probíhá na Rakovnicku, viz. http://www.cirkevsatanova.cz/kontakty.html . Jelikož černou mši lze sloužit v márnici, venku, patrně kdekoliv, tak místa nelze všechna vyjmenovat. Jmenujme například Kleneč, starý židovský hřbitov u Městce Králové aj. Černá mše nemá žádné fixně dané formální znaky. Její průběhy jsou v podstatě funkcí mediálního obrazu "černé mše" vytvořeného jedincem, či celou skupinou. Cílem je zavrhování společností akceptovaných a adorovaných autorit a pošlapávání tabu. Součástí černé mše může být hromadný sex s médiem, což bývá mladá žena, případně spojení moderátora mše s médiem. Účastníci se někdy pomazávají menstruační krví, močí a exkrementy. Mohou si plivat např. do úst. Historicky bylo při vykonávání černé mše použito obětí - často se jednalo o unesené či koupené děti, které byly obětovány. Nejznámější je případ milenky francouzského krále Ludvíka XIV. Madame de Motespan, která, aby si uchovala královu lásku, zúčastňovala se černé mše a nechala obětovat děti. Často se obětovala i zvířata. Ve studované literatuře se žádná spojitost s voodoo neprokázala.
Pokud Vás tato tématika, podívejte se na stránky http://www.cirkevsatanova.cz/66-otazek-a-odpov-di.html , kde najdete poměrně slušné vysvětlení, co satanismus je a kam v českém prostředí směřuje.
Ideálním zdrojem pro vyhledávání informací o místech, kde černá magie mohla proběhnout je systém Anopress, česká článková databáze s monitoringem tisku, internetu i vysílání, která je dostupná v rámci čtenářského průkazu v některých knihovnách.
* VESELÝ, Josef. Satanismus: historie, ideologie, současná praxe, česká satanistická scéna. 1. vyd. Praha: Vodnář, 2003. 293 s. ISBN 80-86226-42-5.
* MESSADIÉ, Gerald. Obecné dějiny ďábla. Překlad Danuše Navrátilová. Vyd. 1. Praha: Odeon, 1996. 572 s. ISBN 80-207-0513-9.
* GROMBIŘÍK, Martin et al. Satanismus. Praha: Oliva, 1997. 39 s. Přednášky, studie a texty Společnosti pro studium sekt a nových náboženských směrů. ISBN 80-85942-29-1.
* TOMÁNEK, Pavol. Nástrahy okultnej symboliky pre súčasnú rodinu a spoločnosť v oblasti sociálneho poradenstva. V Tribunu EU vyd. 1. Brno: Tribun EU, 2014. 244 s. Librix.eu. ISBN 978-80-263-0715-0.
Historie a pomocné historické vědy. Biografické studie
--
Národní knihovna ČR
06.10.2016 13:49