-
To se mi líbí
-
Doporučit
Dobrý den,
ráda bych Vás poprosila o radu ohledně správné formulace vyhledávacího dotazu. Potřebuji najít dokumenty, které se týkají inkluzivního vzdělávání mentálně postižených dětí na základních školách. K vyhledávání používám různé veřejně dostupné databáze.Nevím si rady, jak v pokročilém vyhledávání jednotlivé části tématu zkombinovat. Můžete mi prosím poradit, jak nejlépe dotaz zformulovat u tohoto konkrétního tématu?
Mockrát děkuji
Dobrý den,
níže přikládáme vzorek literatury na Vaše téma. Bohužel, žádná formulace není špatně. Záleží, jak jsou v konkrétním systému nastavené rejstříky, předmětová hesla a klíčová slova. My jsme zadávali: vzdělávání, základní školy, děti s mentálním postižením, osoby se zdravotním postižením, školství, Česko, integrovaná výchova a vzdělávání, speciální pedagogika, speciální vzdělávací potřeby, mentálně postižené děti, inkluze, speciální školství.
* Monografie (Online katalog NK ČR - báze NKC, http://aleph.nkp.cz/cze/nkc):
* PEUTELSCHMIEDOVÁ, Alžběta a kol. Reflexe speciální pedagogiky v kontextu opatření Evropské unie. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. 134 s. ISBN 80-244-1444-9.
* UZLOVÁ, Iva. Asistence lidem s postižením a znevýhodněním: praktický průvodce pro osobní a pedagogické asistenty. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. 135 s. ISBN 978-80-7367-764-0.
* ČERNÁ, Marie a kol. Česká psychopedie: speciální pedagogika osob s mentálním postižením. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2008. 222 s. ISBN 978-80-246-1565-3. - je tam kapitola, která se věnuje vzdělávání
* Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: sborník příspěvků z mezinárodní konference. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, katedra speciální pedagogiky, 2007. 241 s. ISBN 978-80-7368-287-3.
* ČADOVÁ, Eva et al. Informační materiál pro pedagogické pracovníky k integraci žáků se zdravotním postižením. Olomouc: Olomoucký kraj, 2009. 40 s. ISBN 978-80-254-6729-9.
* BARTOŇOVÁ, Miroslava. Inkluzivní didaktika v základní škole se zřetelem na edukaci žáků s lehkým mentálním postižením. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 224 s. ISBN 978-80-210-6560-4.
* HÁJKOVÁ, Vanda a STRNADOVÁ, Iva. Inkluzivní vzdělávání: [teorie a praxe]. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010. 217 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3070-7.
* ADAMUS, Petr et al. Inkluzivní vzdělávání v kontextu proměn českého školství. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2016. 171 stran. ISBN 978-80-7464-884-7. - možná i tento sběr dat, byť se v této publikaci o mentálním postižení nehovoří
* BARTOŇOVÁ, Miroslava et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy = Inclusive education in current Czech school. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010. 409 s. ISBN 978-80-210-5383-0.
* VÍTKOVÁ, Marie, ed. a HAVEL, Jiří, ed. Inkluzivní vzdělávání v primární škole = Inclusive education in primary school; Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami = Education of pupils with special educational needs: sborník z konference s mezinárodní účastí. Brno: Paido, 2010. 101 s. ISBN 978-80-7315-199-7.
* RŮŽIČKOVÁ, Veronika, ed. Integrace zrakově a kombinovaně postižených žáků: sborník příspěvků z kurzu Pokračující kurz pro učitele vzdělávající integrované zrakově postižené dítě na ZŠ v Olomouckém kraji. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. 137 s. Sborníky. ISBN 978-80-244-1738-7.
* RENOTIÉROVÁ, Marie a kol. Speciální pedagogika. 4. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. 313 s. Učebnice. ISBN 80-244-1475-9.
* KATZOVÁ, Pavla. Školský zákon: komentář. Praha: ASPI, 2008. xix, 772 s. Komentáře nakladatelství ASPI. ISBN 978-80-7357-412-3.
* Články (ANL - výběrová článková bibliografie od roku 1991, http://aleph.nkp.cz/cze/anl): :
* BARTOŇOVÁ, Miroslava. Faktory ovlivňující úspěšnost inkluze žáků s lehkým mentálním postižením - parciální výsledky šetření. Současné trendy výchovy ke zdraví: sborník příspěvků = Contemporary trends in education for health: proceedings. Brno: Masarykova univerzita, 2013. s. 123-131. ISBN 978-80-210-6316-7.
* HŮSKOVÁ, Danuše. Inkluze na obzoru?. Rokycanský deník, 2016, 25(118), s. 2. ISSN 1210-9223.
* VEŘMIŘOVSKÁ, Martina a VEŘMIŘOVSKÝ, Jan. Interactive white boards in science education of pupils with mild mental handicaps. Information and Communication Technology in Education 2013, s. 313-318. ISBN 978-80-7464-324-8. Dostupné také z: https://konference.osu.cz/icte/dokumenty/2013/proceedingsICTE2013.pdf.
* KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Jaké podmínky deklarují školy svým žákům se zdravotním postižením ve školních vzdělávacích programech?. Komenský: časopis pro učitele základní školy, 2008-2009, 133(5), s. 9-14. ISSN 0323-0449.
* ŠULOVSKÁ, Monika a FECKO, Jozef. Sociálny status jednotlivca s mentálnym postihnutím v podmienkach inkluzívneho / integrovaného vzdelávania. In: Sborník příspěvků z vědecké konference s mezinárodní účastí Inkluzivní vzdělávání v globálních a v užších kontextech: předškolní a základní vzdělávání. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2014. s. 140-151. ISBN 978-80-7464-659-1.
* FRANIOK, Petr. Unifikace a variabilita ve vzdělávání žáků s mentálním postižením v České republice a v Německu. In: Rovné příležitosti v edukaci osob se speciálními potřebami. Ostrava: Ostravská univerzita, 2009. s. 38-42. ISBN 978-80-7368-654-3.
Knihovnictví, informatika, všeobecné, referenční literatura
--
Národní knihovna ČR
06.11.2017 13:08