-
To se mi líbí
-
Doporučit
Dobrý den, na internetu jsem se setkal s dělením formativních vlivů, které působí na jedince: vlivy nepřímé vnější (prostředí), nepřímé vniřní (např. temperament), přímé vnější (výchova) a přímé vnitřní (sebevýchova). Velice mě tato problematika zaujala a chtěl bych se o ní dozvědět více. Chtěl bych Vás poprosit o to, ve které publikaci bych se s tímto dělením mohl setkat. Rád bych použil i pro svůj referát a odkázal se na příslušný zdroj.
Dobrý den, dělení formativních faktorů na Vámi zmíněné čtyři kategorie podrobně popisuje kniha:
* BLÍŽKOVSKÝ, Bohumír. Systémová pedagogika pro studium a tvůrčí praxi : celistvé a otevřené pojetí výchovy : škola plného života - celý život školou : tvorba výchovně vzdělávací soustavy školy jako dílny lidskosti. 1. vyd. Ostrava : Amosium servis, 1992. ISBN 80-85498-18-9.
Danou koncepci formativních vlivů, které utvářejí lidskou osobnost, naleznete také v publikacích:
* ŠIKULOVÁ, Renata. Kapitoly z obecné pedagogiky : distanční texty pro studenty kombinované formy studia. Ústí nad Labem : Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7044-485-1 (brož.).
Jako studijní materiál je kniha dostupná i na internetové stránce:
http://pf.ujep.cz/files/KPR_sikulova_obecdidaktikascripta.pdf
* Člověk - prostředí - výchova : k otázkám sociální pedagogiky. Brno : Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
* JŮVA, Vladimír. Úvod do pedagogiky. 2., rozš. vyd. Brno : Paido, 1995. ISBN 80-85931-06-0.
(Další literaturu k tématu můžete nalézt v Online katalogu Národní knihovny ČR: http://sigma.nkp.cz/cze/nkc či Jednotné informační bráně: http://www.jib.cz/).
Výchova a vzdělávání
--
Národní knihovna ČR
08.10.2009 07:52