televizní reklama

Text dotazu

Dobrý den, prosím o pomoc ohledně jakékoli informace o televizní reklamě v normalizačním Československu.
Děkuji!

Odpověď

Dobrý den,

nejlepším zdrojem pro čerpání informací o normalizační reklamě se zdají být dobové teoretické publikace:

Pavlů, D.: Propagace – specifická forma sociální komunikace : K některým základním otázkám propagačního působení v socialistické společnosti. Praha : Novinář, 1984.

Pavlů, D.: Propagace – kulturně výchovný nástroj socialistické společnosti. Praha : Ústav pro kulturně výchovnou činnost, 1981.

Pavlů, D.: Základní otázky teorie socialistické propagace. Praha : Univerzita Karlova, 1983.

Haeckl, B. – Kachlík, A. – Pavlů, D.: Úvod do teorie socialistické propagace. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1974.

Pavlů, D.: Čítanka k teorii socialistické propagace. I., Hospodářská propagace v socialismu a buržoazní reklama. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978.

Pavlů, D.: Ideově výchovné aspekty propagačního působení v socialistické společnosti : [Autoreferát kand. dis.]. Praha : [s.n.], 1981.

Z novějších publikací jsme našli knihu Jaroslava Krupky Česká reklama (Krupka, J.: Česká reklama : od Pana Vajíčka po falešné soby. Brno : BizBooks, 2012.), ve které se nachází i kapitola o socialistické reklamě.

Inspirativní by pro Vás mohly být i následující publikace:

Franc, M.: Řasy nebo knedlíky : Postoje odborníků na výživu k inovacím a tradicím v české stravě v 50. A 60. Letech 20. Století. Praha: Výzkumné centrum pro dějiny vědy – Scriptorium, 2003.

Nováčková, K.: Vizuální kultura za normalizace (dostupné z adresy: http://www.vizualnikultura.cz/2008/12/10/news/vizualni-kultura-za-normalizace)

Hadravová, T. – Martínek, P.: Normalizace : Sborník prací a rozhovorů pro Sokolovský filmový seminář 2006. Loket : Občanské sdružené Démonický koník, 2006. (dostupné z adresy: http://estetika.ff.cuni.cz/files/Norm-web.pdf)

Obor

Divadlo, film, tanec

Okres

--

Knihovna

Datum zadání dotazu

29.07.2013 12:17

Přidat komentář

Pokud chcete přidat komentář, zadejte jej do formuláře níže. Nejsou povoleny žádné formátovací značky. Adresy na web nebo emailové adresy budou automaticky transformovány na aktivní odkazy. Komentáře jsou moderovány.

Kolik je 4+4 ?

Hledání v archivu