-
To se mi líbí
-
Doporučit
Dobrý den, prosím o pomoc ohledně jakékoli informace o televizní reklamě v normalizačním Československu.
Děkuji!
Dobrý den,
nejlepším zdrojem pro čerpání informací o normalizační reklamě se zdají být dobové teoretické publikace:
Pavlů, D.: Propagace – specifická forma sociální komunikace : K některým základním otázkám propagačního působení v socialistické společnosti. Praha : Novinář, 1984.
Pavlů, D.: Propagace – kulturně výchovný nástroj socialistické společnosti. Praha : Ústav pro kulturně výchovnou činnost, 1981.
Pavlů, D.: Základní otázky teorie socialistické propagace. Praha : Univerzita Karlova, 1983.
Haeckl, B. – Kachlík, A. – Pavlů, D.: Úvod do teorie socialistické propagace. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1974.
Pavlů, D.: Čítanka k teorii socialistické propagace. I., Hospodářská propagace v socialismu a buržoazní reklama. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978.
Pavlů, D.: Ideově výchovné aspekty propagačního působení v socialistické společnosti : [Autoreferát kand. dis.]. Praha : [s.n.], 1981.
Z novějších publikací jsme našli knihu Jaroslava Krupky Česká reklama (Krupka, J.: Česká reklama : od Pana Vajíčka po falešné soby. Brno : BizBooks, 2012.), ve které se nachází i kapitola o socialistické reklamě.
Inspirativní by pro Vás mohly být i následující publikace:
Franc, M.: Řasy nebo knedlíky : Postoje odborníků na výživu k inovacím a tradicím v české stravě v 50. A 60. Letech 20. Století. Praha: Výzkumné centrum pro dějiny vědy – Scriptorium, 2003.
Nováčková, K.: Vizuální kultura za normalizace (dostupné z adresy: http://www.vizualnikultura.cz/2008/12/10/news/vizualni-kultura-za-normalizace)
Hadravová, T. – Martínek, P.: Normalizace : Sborník prací a rozhovorů pro Sokolovský filmový seminář 2006. Loket : Občanské sdružené Démonický koník, 2006. (dostupné z adresy: http://estetika.ff.cuni.cz/files/Norm-web.pdf)
Divadlo, film, tanec
--
29.07.2013 12:17