-
To se mi líbí
-
Doporučit
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jaký je rozdíl
mezi "sponzoringem" a "event marketingem". Můžete prosím uvést definice
obou termínů a literaturu, ve které jsou tyto definice uvedeny?
Podrobněji jsou oba termíny popsány v internetových odkazech, které jsou
uvedeny níže.
Sponzoring = sponzorství = moderní způsob podpory ze strany osoby,
instituce, pořadatele, televizního či rozhlasového vysílání (tedy
sponzora), který dává k dispozici finanční částku nebo věcné prostředky a
za to dostává protislužbu. Jméno sponzora je různými formami zvýrazněno
nebo zmíněno , a tím je sponzor propagován. Většinou rozeznáváme
sponzoring sportovní, kulturní a sociální.
In: Universum. Všeobecná encyklopedie
Event marketing = zinscenování zážitků, jejich plánování a organizaci v
rámci firemní komunikace. Tyto zážitky mají za úkol vyvolat psychické a
emocionální podněty zprostředkované uspořádáním nejrůznějších akcí, které
podpoří image firmy a její produkty
Event marketing a sponzoring - bývají často zaměňovány, navzájem se
využívají.
Sponzoring (sponzor) je v českých podmínkách často nahrazován pojmem
partnerství (partner).
In: Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci.
Literatura:
Universum. Všeobecná encyklopedie. 9. díl / Sp - T. Praha, Euromedia Group
- Odeon 2001.
Šindler, Petr: Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci.
Praha, Grada 2003.
Internetové zdroje:
http://www.vladimirmatula.zjihlavy.cz/sponzoring.php
http://www.media2000.cz/sponzoring/spor.php
http://cs.wikipedia.org/wiki/Sponzor
http://cs.wikipedia.org/wiki/Event_marketing
Ekonomické vědy, obchod
--
Centrum informačních a knihovnických služeb Vysoké školy ekonomické v Praze
11.01.2010 11:21