-
To se mi líbí
-
Doporučit
Existují empirické výzkumy, které zkoumaly znalostní kompetence, popř. reklamní gramotnost zahraničního, popř. českého publika? Které?
Dobrý den,
o reklamě bylo napsáno mnoho knih a článků nebo školních prací. Reklama je v nich zkoumána ze všech možných úhlů pohledu, rozebírá jak situaci v zahraniční, tak vliv reklamy v českém prostředí. Předpokládáme, že informace potřebujete k nějaké své školní práci. Informace, které vás zajímají, najdete ale asi jen většinou pouze v jednotlivých kapitolách ucelené knihy o reklamě nebo médiích apod. Knihy si musíte sama prolistovat a informace z nich vytáhnout.
Doporučit můžeme např. tyto knihy:
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada Publishing, 2008., kde by se mohly nějaké informace najít, z které byste mohla čerpat
CÉZAR, Jan. I zázrak potřebuje reklamu! Pestrý průvodce světem reklamní a marketingové komunikace. Brno: Computer Press, 2007.
SRPOVÁ, Hana. Knížka o reklamě. Ostrava: Ostravská univerzita, 2008.
PRAVDOVÁ, Markéta. McDonald's - tak trochu jiná kultura? Případová studie o značce McDonald' a její reklamě. Praha: Karolinum, 2006.
VAVŘIČKOVÁ, Alena. Děti a reklama. Praha: Bor, 2010.
HORŇÁK, Parel. Reklama teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBuM, 2010.
OGILVY, David. Ogilvy o reklamě. Praha: Management Press, 2007. Např. kapitola 17: Je Amerika stále ještě vedoucí zemí? Zajíc a želvy.
WINTER, Filip. Právo a reklama v praxi. Praha: Linde, 2007. Okrajově např. kapitola 8: Jazyk a řeč v reklamě.
SEDLÁČEK, Ondřej. Reklama: triky, které vás dostanou. Praha: Vinland, 2009.
Ve všech doporučených knihách je bohatý seznam použité literatury, z které můžete rovněž získat další informace. Zda existují empirické výzkumy, které zkoumají reklamní gramotnost nebo rozdílnost konzumentů české a zahraniční reklamy, pokud nevyšly knižně, v našem fondu nenajdeme. Doporučujeme obrátit se např. na některé z velkých reklamních agentur (webové stránky najdete na internetu), které by mohly mít k dispozici svoje výzkumy a mohly by vás nějakým způsobem nasměrovat. Myslíme si ale, že si většinou takové rozbory dělají agentury samy jako interní informace. Mohla by být zpracována i nějaká školní práce na toto téma; zkuste hledat v některém vyhledávači, např. google.cz na internetu, viz např. odkazy níže:
http://www.vyzkumy.cz/clanky/407-veri-cesi-reklame http://theses.cz/id/q4bx6d http://theses.cz/id/q4bx6d/BP-Novak.pdfPsychologie
--
Národní knihovna ČR
07.06.2013 11:41