-
To se mi líbí
-
Doporučit
Dobrý den, prosím o odkaz na knihu, časopis nebo různé články, které pojednávají o využití hudby v reklamě v meziválečném období (1918 - 1938) v celém světě i v České republice. Děkuji mnohokrát za odkaz na cokoli.
Dobry den, bohuzel pro tema Vasi prace se nam nepodarilo najit zadne knihy ani clanky, ktere by byly relevantni Vasemu zadani dotazu.
O hudbe v reklame jsou jen obecne zminky v nize uvedenych knihach, neni zde ale specifikovano obdobi, ktere pozadujete (mezivalecne obdobi). Literatura se zminuje spis o ozvucenem reklamnim filmu, televiznich spotech apod.
Posilam Vam nekolik titulu, kde se mozna, po prostudovani, muze najit nejaka, byt kratka, zminka. Nase sluzba ale nemuze za uzivatele literaturu procitat a analyzovat.
Snad by Vam mohla pomoci i literatura o Reklamnim klubu, ktery ve Vami sledovanem obdobi byl aktivni, viz. archiv dotazu v PSK .
Reklama je i v hesle kinetismus v encyklopedii Co to je: kinetismus [-tyz-]
... Tradiční estetiku překonávají optické a světelné efekty, často doprovázené i zvukovými. [kinetismus] zahrnuje kinetické objekty (mobily), kinetické obrazy, světelně kinetické objekty a světelně kinetické obrazy, světelnou [architektura, architektonický], kinetický balet, zvukofilm, kinetické fontány; proniká do reklam, scénografie, filmu, televize a výstavnictví. Počátky [kinetismus] jsou starší, znovu je aktualizován ve 20.
a 30.letech 20.st. ve futuristických koncepcích, v dadaismu (M. Ray, M.
Duchamp), konstruktivismu (A. Pevsner, V. J. Tatlin, L. Moholy-Nagy), suprematismu a v díle A. Caldera, který od 1932 tvořil [tak zvaný] mobíly.
Kinetisté vystoupili jako kolektivní hnutí v 50.letech v Paříži (Espace 1951) a v Záhřebu (Exat 51); na ně navázala skupina Zero v NSR, Nul v Nizozemsku, T v Miláně, N v Padově a další. Umělci pracovali společně s vědci a techniky v [americký] skupině Experiments in Art and Technology, v SSSR vznikly skupiny Dviženije a Prometheus, u nás skupina Syntéza.
Zdroj: Malá Československá encyklopedie
http://coto.je/
VOSAHLIKOVA, Pavla. Zlate casy ceske reklamy. Praha: Karolinum, 1999.
BRABEC, Jan. Reklama a jeji technika. Praha: Orbis, 1946.
SEDLACEK, Frantisek, BARCHANEK, Josef, KOVAR, Stanislav. Prodavame reklamou.
Praha: Tiskarske a vydavatelske druzstvo Ceskoslovenskeho obchodnictva, 1947.
LAMBERTY, Christiane. Reklame in Deutschland 1890 - 1914. Berlin: Duncker a Humbolt, 2000.
- bohata bibliografie uvnitr, treba si projit OGILVY, David. Ogilůvy o reklame. Praha: Management press, 2001.
Umění, architektura, muzeologie
--
Národní knihovna ČR
05.12.2007 17:13