reklama, využití hudby v reklamě

Text dotazu

Dobrý den, prosím o odkaz na knihu, časopis nebo různé články, které pojednávají o využití hudby v reklamě v meziválečném období (1918 - 1938) v celém světě i v České republice. Děkuji mnohokrát za odkaz na cokoli.

Odpověď

Dobry den, bohuzel pro tema Vasi prace se nam nepodarilo najit zadne knihy ani clanky, ktere by byly relevantni Vasemu zadani dotazu.
O hudbe v reklame jsou jen obecne zminky v nize uvedenych knihach, neni zde ale specifikovano obdobi, ktere pozadujete (mezivalecne obdobi). Literatura se zminuje spis o ozvucenem reklamnim filmu, televiznich spotech apod.
Posilam Vam nekolik titulu, kde se mozna, po prostudovani, muze najit nejaka, byt kratka, zminka. Nase sluzba ale nemuze za uzivatele literaturu procitat a analyzovat.
Snad by Vam mohla pomoci i literatura o Reklamnim klubu, ktery ve Vami sledovanem obdobi byl aktivni, viz. archiv dotazu v PSK .

Reklama je i v hesle kinetismus v encyklopedii Co to je: kinetismus [-tyz-]
... Tradiční estetiku překonávají optické a světelné efekty, často doprovázené i zvukovými. [kinetismus] zahrnuje kinetické objekty (mobily), kinetické obrazy, světelně kinetické objekty a světelně kinetické obrazy, světelnou [architektura, architektonický], kinetický balet, zvukofilm, kinetické fontány; proniká do reklam, scénografie, filmu, televize a výstavnictví. Počátky [kinetismus] jsou starší, znovu je aktualizován ve 20.
a 30.letech 20.st. ve futuristických koncepcích, v dadaismu (M. Ray, M.
Duchamp), konstruktivismu (A. Pevsner, V. J. Tatlin, L. Moholy-Nagy), suprematismu a v díle A. Caldera, který od 1932 tvořil [tak zvaný] mobíly.
Kinetisté vystoupili jako kolektivní hnutí v 50.letech v Paříži (Espace 1951) a v Záhřebu (Exat 51); na ně navázala skupina Zero v NSR, Nul v Nizozemsku, T v Miláně, N v Padově a další. Umělci pracovali společně s vědci a techniky v [americký] skupině Experiments in Art and Technology, v SSSR vznikly skupiny Dviženije a Prometheus, u nás skupina Syntéza.
Zdroj: Malá Československá encyklopedie
http://coto.je/

VOSAHLIKOVA, Pavla. Zlate casy ceske reklamy. Praha: Karolinum, 1999.
BRABEC, Jan. Reklama a jeji technika. Praha: Orbis, 1946.
SEDLACEK, Frantisek, BARCHANEK, Josef, KOVAR, Stanislav. Prodavame reklamou.
Praha: Tiskarske a vydavatelske druzstvo Ceskoslovenskeho obchodnictva, 1947.
LAMBERTY, Christiane. Reklame in Deutschland 1890 - 1914. Berlin: Duncker a Humbolt, 2000.
- bohata bibliografie uvnitr, treba si projit OGILVY, David. Ogilůvy o reklame. Praha: Management press, 2001.

Obor

Umění, architektura, muzeologie

Okres

--

Knihovna

Národní knihovna ČR

Datum zadání dotazu

05.12.2007 17:13

Přidat komentář

Pokud chcete přidat komentář, zadejte jej do formuláře níže. Nejsou povoleny žádné formátovací značky. Adresy na web nebo emailové adresy budou automaticky transformovány na aktivní odkazy. Komentáře jsou moderovány.

Zapište číslici "pět".

Hledání v archivu