reklama, odborná literatura

Text dotazu

Dobrý den, potřeboval bych doporučit literaturu k tématu Počátky české odborné knižní literatury o reklamě počátkem 20. století, nemohu nic najít, nebo nevím jak správně hledat. Předem děkuji za jakoukoliv odpověď.

Odpověď

Dobrý den, 
Ottův obchodní slovník z roku 1917 pojednává o reklamě obšírně (10 stran). V literatuře k danému tématu zmiňuje dvě české knihy věnované reklamě, a to:
* HOLMAN, Vojta. Reklama a život. V Praze : nákladem Vojty Holmana, 1909
* ŠINDLER, Zdenko. Moderní reklama. Praha : Šimáček, 1906 .

Jak se zdá, rozmach literatury o reklamě je spojen až s Reklamním klubem československým. Vše podstatné i s přehledem literatury, kterou "REKLUB", jak se mu také říkalo, vydával, naleznete  v archivu služby Ptejte se knihovny:
https://www.ptejteseknihovny.cz/dotazy/reklamni-klub a dotaz: https://www.ptejteseknihovny.cz/dotazy/informace-o-profesnim-spolku-reklub-reklamni-klub .
Ve spolupráci s Reklamním klubem československým byly vydány také přednášky:
*  O dobrou reklamu : Cyklus veřejných přednášek o reklamě, pořádaných Reklamním klubem československým, Ústavem pro vědeckou organizaci obchodu při M.A.P. a Obchodní a živnostenskou komoru v Praze od 28. listopadu 1929-30. ledna 1930. V Praze : Masarykova akademie práce, 1930
* MUNK, František. Technika exportní reklamy : Přednáška proslovená v cyklu "Lepší reklamou k prosperitě", pořádaném Reklamním klubem československým, Ústavem pro vědeckou organizaci obchodu při Masarykově akademii práce a Obchodní a živnostenskou komorou v Praze. Praha : Pražské vzorkové veletrhy, 1930

Později, v letech 1946 - 1947, vycházely knihy o reklamě v edici: Malá edice československého podnikání. 
V rámci této edice vyšly například knihy: 
* BRABEC, Jan. Jak prodávat s úspěchem. 1.vyd. V Praze : Tiskařské a vydavatelské družstvo československého obchodnictva, [1946]
* SEDLÁČEK, František. Prodáváme reklamou. V Praze : Tiskařské a vydavatelské družstvo československého obchodnictva, 1947
* BRABEC, Jan. Úspěšný člověk v podnikání. V Praze : Tiskařské a vydavatelské družstvo československého obchodnictva, [1946].

Celkový pohled na historii české reklamy, zvláště na její počátky, přináší kniha:
VOŠÁHLÍKOVÁ, Pavla. Zlaté časy české reklamy. 1.vyd. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-715-1 (váz.)

Zdroje: 
Ottův obchodní slovník. Díl 2. Část 2, Pie-Žurnál / Red. Josef Pazourek 
Nakl. údaje   Praha : J. Otto, [1917] 
Online katalog Národní knihovny: https://aleph.nkp.cz/cze/nkc

Obor

Umění, architektura, muzeologie

Okres

--

Knihovna

Národní knihovna ČR

Datum zadání dotazu

28.12.2007 15:10

Přidat komentář

Pokud chcete přidat komentář, zadejte jej do formuláře níže. Nejsou povoleny žádné formátovací značky. Adresy na web nebo emailové adresy budou automaticky transformovány na aktivní odkazy. Komentáře jsou moderovány.

Kolik je 10 + 4?

Hledání v archivu