-
To se mi líbí
-
Doporučit
Dobrý den, potřeboval bych doporučit literaturu k tématu Počátky české odborné knižní literatury o reklamě počátkem 20. století, nemohu nic najít, nebo nevím jak správně hledat. Předem děkuji za jakoukoliv odpověď.
Dobrý den,
Ottův obchodní slovník z roku 1917 pojednává o reklamě obšírně (10 stran). V literatuře k danému tématu zmiňuje dvě české knihy věnované reklamě, a to:
* HOLMAN, Vojta. Reklama a život. V Praze : nákladem Vojty Holmana, 1909
* ŠINDLER, Zdenko. Moderní reklama. Praha : Šimáček, 1906 .
Jak se zdá, rozmach literatury o reklamě je spojen až s Reklamním klubem československým. Vše podstatné i s přehledem literatury, kterou "REKLUB", jak se mu také říkalo, vydával, naleznete v archivu služby Ptejte se knihovny:
https://www.ptejteseknihovny.cz/dotazy/reklamni-klub a dotaz: https://www.ptejteseknihovny.cz/dotazy/informace-o-profesnim-spolku-reklub-reklamni-klub .
Ve spolupráci s Reklamním klubem československým byly vydány také přednášky:
* O dobrou reklamu : Cyklus veřejných přednášek o reklamě, pořádaných Reklamním klubem československým, Ústavem pro vědeckou organizaci obchodu při M.A.P. a Obchodní a živnostenskou komoru v Praze od 28. listopadu 1929-30. ledna 1930. V Praze : Masarykova akademie práce, 1930
* MUNK, František. Technika exportní reklamy : Přednáška proslovená v cyklu "Lepší reklamou k prosperitě", pořádaném Reklamním klubem československým, Ústavem pro vědeckou organizaci obchodu při Masarykově akademii práce a Obchodní a živnostenskou komorou v Praze. Praha : Pražské vzorkové veletrhy, 1930
Později, v letech 1946 - 1947, vycházely knihy o reklamě v edici: Malá edice československého podnikání.
V rámci této edice vyšly například knihy:
* BRABEC, Jan. Jak prodávat s úspěchem. 1.vyd. V Praze : Tiskařské a vydavatelské družstvo československého obchodnictva, [1946]
* SEDLÁČEK, František. Prodáváme reklamou. V Praze : Tiskařské a vydavatelské družstvo československého obchodnictva, 1947
* BRABEC, Jan. Úspěšný člověk v podnikání. V Praze : Tiskařské a vydavatelské družstvo československého obchodnictva, [1946].
Celkový pohled na historii české reklamy, zvláště na její počátky, přináší kniha:
VOŠÁHLÍKOVÁ, Pavla. Zlaté časy české reklamy. 1.vyd. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-715-1 (váz.)
Zdroje:
Ottův obchodní slovník. Díl 2. Část 2, Pie-Žurnál / Red. Josef Pazourek
Nakl. údaje Praha : J. Otto, [1917]
Online katalog Národní knihovny: https://aleph.nkp.cz/cze/nkc
Umění, architektura, muzeologie
--
Národní knihovna ČR
28.12.2007 15:10