-
To se mi líbí
-
Doporučit
Dobrý den. Chtěla bych požádat o doporučení vhodných knižních titulů ke zpracování své bakalářské práce na téma Etické limity reklamy. Dílčí témata, na která bych se chtěla zaměřit: hranice pro etický marketing, etika a regulace médií, etika v reklamě, zavádějící a klamavá reklama, co se v reklamě nesmí, co lidem vadí, apod. Předem děkuji za pomoc.
Dobrý den, ke zpracování tématu Vaší bakalářské práce by Vám mohly pomoci následující dokumenty:
* ŠILER, Vladimír. Etika reklamy. Ostrava : Scholaforum, 1996. 30 s. ; 21 cm. ISBN 80-86058-10-7.
* Mezinárodní kodexy pravidel etiky v prodejní činnosti ; Mezinárodní kodex pravidel etiky v reklamě ; Mezinárodní kodex pravidel etiky v přímém marketingu / Z angl. přel. František Fišera. Praha : Česká obchodní a průmyslová komora, 1993. 49 s. ; 20 cm. ISBN 80-7003-312-6.
* Marketing a etika = Marketing and ethics : sborník příspěvků z mezinárodního semináře v rámci programu TEMPUS konaného dne 13.12.1996 v Ostravě. Ostrava : Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, 1996. [64] s. v růz. str. : il. ; 29 cm. ISBN 80-7078-421-0 (brož.)
* PRATKANIS, Anthony R. Age of propaganda : the everyday use and abuse of persuasion. New York : W.H. Freeman, 2002. 416 s. : il. ; 24 cm. ISBN 0-8050-7403-1 (brož.)
* VEČERKOVÁ, Eva, Nekalá soutěž a reklama : (vybrané kapitoly). Brno : Masarykova univerzita, 2005. 330 s. ; 22 cm. (Spisy Právnické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Řada teoretická = Acta Universitatis Masarykianae Brunensis. Iuridica ; sv. 284). ISBN 80-210-3607-9 (brož.)
* OGILVY, David. Ogilvy o reklamě. Praha : Management Press, 2007. 223 s. : il. (převážně barev.), portréty, faksim. ; 25 cm. (Knihovna světového managementu). ISBN 978-80-7261-154-6 (váz.) - kapitola "Co je na reklamě špatného?"
* WINTER, Filip. Právo a reklama. Praha : Linde, 1996. 103 s. ; 21 cm. ISBN
80-7201-001-8 (brož.)
* WINTER, Filip. Právo a reklama v praxi. Praha : Linde, 2007. 335 s. : il., faksim. ; 21 cm. ISBN 978-80-7201-654-9 (brož.)
* FLEISCHMANOVÁ, Irena. Regulace reklamy v otázkách a odpovědích : [70 otázek a odpovědí z praxe]. Praha : ASPI, 2005. 79 s. ; 30 cm. ISBN 80-7357-147-1 (brož.)
* NOVAKOVÁ, Eva. Reklama a její regulace : praktická příručka. Praha : Linde, 2006. 245 s. ; 21 cm. ISBN 80-7201-601-6 (brož.)
* STOLIČNÝ, Peter. Reklama a Public Relations v mediální praxi. Praha : Vysoká škola hotelová v Praze 8, 2008. 130 s. : il. ; 30 cm. ISBN 978-80-86578-71-2 (brož.) - kapitola "Etické problemy reklamy a PR"
* PŘEHNIL, Petr. Reklama a soutěž. Praha : Trizonia, 1995 (Praha : Tobola). 85 s. : il. ; 21 cm. ISBN 80-85573-46-6 (brož.)
* CLOW, Kenneth E. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno : Computer Press, 2008. 484 s. : barev. il. ; 30 cm. ISBN 978-80-251-1769-9 (váz.) - kap. "Regulace marketingové komunikace"
* Zakázané formy reklamy / [Petr Kůta ... et al.]. -- Praha : Forum, 2005-. -- sv. ; 23 cm. ISBN 80-903624-0-0 (volné l. v pořadači)
* CÍSAŘOVÁ, Zuzana. Zákon o regulaci reklamy : poznámkové vydání podle stavu k 1.10.2002. Praha : Linde, 2002. 93 s. ; 20 cm. ISBN 80-7201-370-X (brož.)
* BABŠICKÁ, Věra. Zákon o regulaci reklamy s komentářem. Praha : Polygon, 2002. 57 s. ; 21 cm. ISBN 80-7273-073-8 (brož.) : Kč 56,00
Záznamy výše uvedených publikací naleznete v elektronickém katalogu Národní knihovny ČR - báze NKC (http://sigma.nkp.cz/cze/nkc), dostupnost v jiných knihovnách v ČR je možné ověřit pomocí souborných katalogů, např. Souborný katalog ČR (http://sigma.nkp.cz/cze/skc), souborný katalog SKAT (http://www.skat.cz), portál Jednotné informační brány (http://www.jib.cz) apod.
Užitečné informace můžete získat také z článků prostřednictvím článkové databáze ANL - Články v českých časopisech, novinách a sbornících (http://sigma.nkp.cz/cze/anl). Více článků naleznete zadáním spojení reklam?
and eti? do pole předmět. Znaménko ? umožňuje pravostranné rozšíření výrazu.
* HANULÁKOVÁ, Eva. Etické aspekty detskej reklamy a jej špecifiká na Slovensku. In: Marketing, obchod a právo. Sborník sekce z mezinárodní konference 1997. -- ISBN 80-7078-455-5. -- (1997), s. 265-269.
* MARHOUNOVÁ, Milada. Etické aspekty marketingového rozhodování. In: Marketing, obchod a právo. Sborník sekce z mezinárodní konference 1997. -- ISBN 80-7078-455-5. -- (1997), s. 253-257.
* DEBRECENI, Daniel. Etické aspekty v reklame. In: Křesťanská revue. -- ISSN 0023-4613. -- Roč. 74, č. 5 (2007), s. 29-33.
* PŘIBYL, Petr. Etické kodexy / Petr Přibyl. In: Obchodník. -- ISSN 1210-6178. -- Roč. 1, č. 11 (199311), s. 24-25.
* PODKONICKÝ, Juraj. Etika reklamy je reflexí etiky společnosti. In: Strategie. -- ISSN 1210-3756. -- č. 1 (199801), s. 43.
Pokud byste měla zájem i o články ze zahraničních časopisů, můžete využít zahraniční článkové databáze, ke kterým knihovny nabízejí přístup buď pouze ze svých počítačů nebo i pomocí vzdáleného přístupu odkudkoli (nutné přihlášení pomocí čtenářského průkazu). K tématu etiky v reklamě byste mohla použít např. databáze EBSCO - Academic Search Complete, Business Search Complete nebo MasterFILE Premier, databázi Web of Science, International Encyclopedia of Communication, SpringerLINK aj. Přehled databází přístupných v Národní knihovně naleznete na (http://www.nkp.cz/pages/page.php3?page=sluz_infozdr.php3), informace o vzdáleném přístupu pak na
http://www.nkp.cz/pages/page.php3?nazev=Licencovane_online_databaze&submenu3=104 .
Sociologie
--
Národní knihovna ČR
19.02.2009 10:41