-
To se mi líbí
-
Doporučit
Lze v literatuře (česká i zahraniční) najít knihy, články, zamyšlení,... vztahu mezi seniory a reklamou (obecně)? Existují materiály vztahující se k tématu: Ovlivňují reklamní letáky nakupování seniorů?
Dobrý den, v katalozích Národní knihovny ČR jsme nalezli pouze jediný článek, který je zaměřen na vztah reklama a senioři, a jeden článek dostupný na internetu:
ZLÁMALOVÁ, Lenka. Zákazník 21. století má prošedivělé vlasy : Ve vyspělých zemích jsou senioři nejbohatší vrstvou, v Česku jsou nejchudší skupinou ve společnosti. In: Hospodářské noviny. 2004, roč. 48, č. 17 (20040126), s. 3. ISSN 0862-9587.
Reklama zapomíná na seniory. Dělá chybu - http://kariera.ihned.cz/c4-10115320-16088580-q06000_d-reklama-zapomina-na-seniory-dela-chybu
Další informace by snad mohly být obsaženy v těchto publikacích:
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá reklamu. Brno: Computer Press, c2007.
215 s. ISBN 978-80-251-1456-8
* reklama a propagace * psychologie reklamy * emoce * studie
KALKA, Jochen. Marketing podle cílových skupin : [jak žijeme, co kupujeme, čím se řídíme]. Brno : Computer Press, 2007. 270 s. ISBN 978-80-251-1617-3.
* marketingová komunikace * reklama a propagace * spotřebitelské chování * socioekonomické skupiny * marketingový výzkum -- Evropa * případové studie
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy : nové trendy a poznatky. Praha : Grada, 2007. 294 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
TOMAN, Miloš. Intuitivní reklama. Praha : Management Press, 2006. 250 s. ISBN 80-7261-139-9.
* reklama a propagace * psychologie prodeje * marketing * příručky
K tématu reklamních letáků jsme nalezli jenom jeden článek, který by se mohl
také vztahovat k seniorům:
KOVAŘÍKOVÁ, Erika. Koho oslovíme materiály v poštovní schránce? In: Strategie. 1999, č. 7 (199907), s. 50, 51. ISSN 1210-3756.
Všechny výše uvedené publikace můžete nalézt v elektronickém katalogu NK ČR
- http://sigma.nkp.cz/cze/nkc (možnosti výpůjčky případně zjistíte pod ikonkou Exempláře) a záznamy článků potom v bázi ANL - Články v českých novinách, časopisech a sbornících (http://sigma.nkp.cz/cze/anl). Články mohou být propojeny na plný text, který je však možný získat pouze v případě, že využijete počítač v budově NK ČR. Další články zejména z denního tisku by mohla obsahovat databáze Anopress (od r. 1996), která je placená, na základě platného čtenářského průkazu je možné tuto databázi využívat ve studovnách NK ČR - např. v Referenčním centru. Více informací o databázi získáte na adrese
http://www.nkp.cz/pages/page.php3?page=sluz_infozdr.php3#anopress . Podobně
zaměřenou databází je např. Newton (http://www.newtonmedia.cz/), kterou si předplácí např. Městská knihovna v Praze.
Více informací k Vašim tématům byste mohla získat ze zahraničních placených
databází, např. : EBSCO - Academic Search Complete, Business Source Complete
nebo část databáze Web of Knowledge - Social Sciences Citation Index.
Uvedené zdroje jsou také dostupné v Národní knihovně ČR
(http://www.nkp.cz/pages/page.php3?page=sluz_infozdr.php3) dababáze EBSCO i
přes vzdálený přístup
(http://www.nkp.cz/pages/page.php3?nazev=Licencovane_online_databaze&submenu3=104), pokud vlastníte čtenářský průkaz NK ČR. Další instituce s přístupem k těmto zdrojům naleznete na http://infozdroje.cz .
Uvádíme příklady článků nalezené v EBSCO (ve většině případů jsou dostupné v
plných textech):
MASSIMILIAN, Robert. Exuberance: Capturing your market share of the next generation! In: Nursing Homes: Long Term Care Management; Mar2007, Vol. 56
Issue 3, p58-62, 3p. - Academic Search Complete NYLUND, Liisa Nido. Advertising to seniors comes of age. In: Caribbean Business; 9/11/2008, Vol. 36 Issue 36, p70-70, 2/3p. ISSN 0194-8326 - Business Source Complete
UNERMAN, Sue. Advertisers need to get wiser as population gets older. In: Media Week; 9/2/2008 Issue 1776, p17-17, 2/3p. ISSN 0963-0023. - Business Source Complete
DeLORME, Denise E.; HUH, Jisu; REID, Leonard N. "Others are influenced, but not me": Older adults' perceptions of DTC prescription drug advertising effects. In: Journal of Aging Studies; Apr2007, Vol. 21 Issue 2, p135-151, 17p. ISSN 0890-4065. - Academic Search Complete
Další vhodné zdroje by Vám mohla poradit např. Knihovna společenských věd T.G. Masaryka v Jinonicích (http://knihovna.jinonice.cuni.cz/) nebo Centrum informačních a knihovnických služeb Vysoké školy ekonomické v Praze (http://ciks.vse.cz/).
Sociologie
--
Národní knihovna ČR
12.11.2008 18:29