-
To se mi líbí
-
Doporučit
Dobrý den, potřebovala bych prosím pomoci s výběrem knih k práci. Hledala jsem na internetu, ale bohužel jsem nenašla to, co bych potřebovala. Potřebovala bych najít nějaké knihy o historii, tvorbě a realizaci festivalů a dalších kulturních akcí jako jsou výstavy. Nevadí mi ani knihy v cizím jazyku. Mockrát děkuji za odpověď.
Dobrý den,
o Vámi hledaném tématu je k dispozici velké množství dokumentů, a to jak materiály pojednávající o festivalech a kulturních akcích z hlediska provozu, tak publikace sledující vývoj či historii akcí (existují monografie o historii jednotlivých festivalů; většina festivalů také vydává své katalogy; pozoruhodné mohou být rovněž sborníky z konferencí konaných uměnovědnými odborníky). Často jsou publikace určené pro studenty produkce či odbornou veřejnost a obsahují širší pohled na organizaci kulturních událostí, ale i provoz institucí, nezřídka jsou jejich součástí kapitoly o marketingu, práci s diváky nebo fundraisingu.
Vzhledem k množství publikací doporučujeme při vyhledávání - nejen v katalogu NK ČR, https://aleph.nkp.cz/ - využít možnost vyhledávání pomocí předmětových hesel, přičemž můžete vyplnit klíčová slova typu „festival“, „management kultury“ apod. a získat tak nejrelevantnější výsledky. Početným fondem monografií o festivalech disponuje například Knihovna Divadelního ústavu, viz katalog: https://vis.idu.cz/Libros.aspx. Níže vybíráme některé z titulů dostupných ve fondu NK ČR:
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2012. 198 s. ISBN 978-80-87500-17-0.
DOSTÁL, Petr a kol. Marketingové řízení divadel: jak vnímají návštěvníci divadlo? Jak vnímá divadlo návštěvníky?. Praha: Melandrium, 2015. 229 stran. ISBN 978-80-87990-08-7.
DOSTÁL, Petr, ed. a kol. Management kultury: sborník z milníkové konference projektu NAKI. Vyd. 1. [Slaný]: Melandrium, 2012. 121 s. ISBN 978-80-86175-81-2.
HOLIDAY, Ryan. Nadčasový produkt: jak vytvořit a propagovat dílo trvalé hodnoty. Překlad Jana Zajícová. První vydání. Praha: Audiolibrix, 2021. 226 stran. ISBN 978-80-907987-8-6.
CHAPMAN, Edward A. Exhibit marketing: a success guide for managers. 2nd ed. New York: McGraw-Hill, ©1995. xx, 407 s. ISBN 0-07-011232-0.
MERLEAU-PONTY, Claire a EZRATI, Jean-Jacques. L'exposition, théorie et pratique. Paris: Harmattan, ©2005. 214 s. Patrimoines et sociétés. ISBN 2-7475-9746-6.
NEKOLNÝ, Bohumil et al. Kontext provozování divadla v ČR. První vydání. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2018. 133 stran. Produkce a management divadla v ČR; svazek 1. ISBN 978-80-7331-501-6.
PACHMANOVÁ, Martina, ed. EX-pozice: o vystavování muzejních sbírek umění, designu a architektury. Překlad Irma Charvátová a Markéta Kraftová. Vydání první. V Praze: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2018. 223 stran. ISBN 978-80-87989-51-7.
PAVELEC, Petr et al. Metodika pro přípravu a realizaci historicky poučených festivit v prostředí hradů a zámků - I. 1. vydání. Praha: Národní památkový ústav, 2015. 242 stran. ISBN 978-80-87890-16-5.
PERNICA, Petr. Nový pohled na kulturu: logistika kultury. Vydání I. Praha: Academia, 2017. 443 stran. Společnost; sv. 22. ISBN 978-80-200-2730-6.
READ, Shirley. Exhibiting photography: a practical guide to displaying your work. 2nd ed. New York: Focal Press, 2014. v, 423 s. ISBN 978-0-240-82061-3.
TONKS, Ann. The A to Z of arts management: reflections on theory and reality. Second edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2020. x, 457 stran. A focal press book. ISBN 978-0-367-35135-9.
VOJÍK, Vladimír. Podnikání v kultuře a umění = Arts management. Vyd. 1. Praha: ASPI, 2008. 183 s. ISBN 978-80-7357-402-4.
VRAŠTILOVÁ, Tamara, ed. Hudební festivaly v ČSR: met. materiál. Praha: Divadelní ústav, 1989. 59 s. ISBN 80-7008-001-9.
Knihovnictví, informatika, všeobecné, referenční literatura
Praha
25.10.2023 00:26