Pomoc s výběrem knih o festivalech

Text dotazu

Dobrý den, potřebovala bych prosím pomoci s výběrem knih k práci. Hledala jsem na internetu, ale bohužel jsem nenašla to, co bych potřebovala. Potřebovala bych najít nějaké knihy o historii, tvorbě a realizaci festivalů a dalších kulturních akcí jako jsou výstavy. Nevadí mi ani knihy v cizím jazyku. Mockrát děkuji za odpověď.

Odpověď

Dobrý den,

typ Vašeho dotazu směřuje k vypracování rešerše, což je placená služba knihoven (v případě naší knihovny se více se dozvíte na: https://www.kjm.cz/sluzby/tematicke-reserse).

Mohli bychom Vám touto cestou alespoň poskytnout návod, jak se k informačním zdrojům dostanete, a uvést pár příkladů výsledků vyhledávacího procesu.

Jako hlavní vyhledávací nástroj bychom Vám doporučili portál Knihovny.cz (https://www.knihovny.cz/), který provozuje Moravská zemská knihovna. Zde buď v jednoduchém, ale ještě lépe v pokročilém vyhledávání kombinací vhodných klíčových slov můžete najít téma, které hledáte. Ve Vašem případě můžete zadat hesla jako např. „marketing kultury“, „art marketing“,“ „kulturní akce“, „dějiny“ apod. Součástí zobrazení každého titulu jsou předmětová hesla (témata), pomocí kterých dále můžete zpřesňovat svůj dotaz. Pro upřesnění dotazu a zúžení počtu vyhledaných výsledků můžete také použít různé filtry (typ či jazyk dokumentu, časovou osu apod.). Stejným způsobem pak můžete prohledávat i v zahraničních zdrojích (samostatná záložka).

Jako příklad výsledku hledání s pomocí tohoto nástroje Vám uvádíme tyto publikace:

BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM, 2012. ISBN 978-80-87500-17-0.

JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi. Online. Manažer. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2724-0. [cit. 2023-10-25].

HILL, Elizabeth; O'SULLIVAN, Catherine; O'SULLIVAN, Terry a WHITEHEAD, Brian. Creative arts marketing. Third edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. ISBN 978-1-138-21376-0.

SMITH, Constance. Art marketing 101: [a handbook for the fine artist. 2nd ed. Nevada City, CA: ArtNetwork, 2004. ISBN 0-940899-48-5.

BATTENFIELD, Jackie. The artist's guide: how to make a living doing what you love. Philadelphia: Da Capo Press, 2009. ISBN 978-0-306-81652-9.

PAVLŮ, Dušan. Marketingové komunikace a kultura. Online. Malá edice FMK. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2005. ISBN 80-7318-252-1. Dostupné z: http://krameriusndk.nkp.cz/search/handle/uuid:75af2910-5c54-11e5-bc53-005056827e52. [cit. 2023-10-25].

SVOBODA, František a ŠKARABELOVÁ, Simona. Ekonomika kultury. Brno: Masarykova univerzita, 2020. ISBN 978-80-210-9633-2.

ČERVENÝ, Zdeněk. Tvorba a realizace propagačních akcí: určeno pro posl. fak. žurnalistiky. 1. vyd. Praha: SPN, 1980. 81 s.

Obor

Informace o vydaných dokumentech

Okres

Brno-město

Knihovna

Knihovna Jiřího Mahena v Brně

Datum zadání dotazu

25.10.2023 00:25

Přidat komentář

Pokud chcete přidat komentář, zadejte jej do formuláře níže. Nejsou povoleny žádné formátovací značky. Adresy na web nebo emailové adresy budou automaticky transformovány na aktivní odkazy. Komentáře jsou moderovány.

Zapište číslici "pět".

Hledání v archivu