-
To se mi líbí
-
Doporučit
Dobrý den, kde bych našel podklady k historii
podprahové reklamy a jejímu využití. Předem děkuji za odpověď.
Dobrý den,
v elektronickém katalogu Národní knihovny ČR (http://aleph.nkp.cz/cze/nkc ) jsme nalezli následující dokumenty, které se mj. věnují i podprahové reklamě:
* VYSEKALOVÁ, Jitka a kol. Psychologie reklamy: nové trendy a poznatky. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2007. 294 s. : il. (převážně barev.) ; 25 cm. (Expert). ISBN 978-80-247-2196-5.
Obsah: http://toc.nkp.cz/NKC/200712/contents/nkc20071758169_1.pdf
* MATUSIKOVÁ, Lucja. Žena - spotřebitelem: [studijní materiál]. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2008. 84 s. ; 30 cm. ISBN 978-80-7248-456-0.
Obsah: http://toc.nkp.cz/NKC/200908/contents/nkc20081802375_1.pdf
* VYBÍRAL, Zbyněk. Psychologie komunikace. Praha: Portál, 2009. 319 s. ; 24 cm. ISBN 978-80-7367-387-1.
Obsah: http://toc.nkp.cz/NKC/200903/contents/nkc20091851037_1.pdf
* KOBIELA, Roman. Reklama: 200 tipů, které musíte znát. Brno: Computer Press, 2009. x, 161 s. : il. ; 23 cm. ISBN 978-80-251-2300-3.
Obsah: http://toc.nkp.cz/NKC/200907/contents/nkc20091963460_1.pdf
Několik článků, ze kterých byste mohl čerpat, obsahuje také článková databáze ANL - Články v českých časopisech, novinách a sbornících (http://aleph.nkp.cz/cze/anl). Databáze nabízí citace článků vydaných v denním tisku a vybraných odborných periodikách od r. 1991.
* BASTLOVÁ, Helena. Naplnit poznání vědecké i snažení mravní. In: Český zápas. ISSN 0323-1321. Roč. 81, č. 11 (20010520), s. 4-5.
* subliminální sugesce -- 20./21. stol. * reklama a propagace -- etické aspekty * reklama a propagace -- etické aspekty * podprahová sugesce * podprahová reklama
* SAVIN, Janet. Sex, násilí a subliminals. Převzatý článek, bez udání pramenu, redakčně zkráceno. In: Salvo. -- Č. 10 (1992), s. 6-7.
* masmédia * reklama a propagace * podprahová sugesce
* NÉMEC, Petr. Tajní svůdci přicházejí s novými nápady. In: Hospodářské noviny. Praha. ISSN 0862-9587. Roč. 43, č. 184 (19990921), s. 8.
* marketing * reklama a propagace * reklamní kampaně * reklamní agentury * podprahové reklamy * účinek vůní * Česko. * r. 1999
* PONDĚLÍČKOVÁ, Aneta. Znepokojivý vliv reklamy. Rubrika: Psychologie. In: Regena. ISSN 1212-2289. Roč. 17, č. 5 (2007), s. 26.
* Ogilvy, David, 1911-1999 * televizní reklama -- podprahové vnímání -- rizika * výňatky
Dále jsme nalezli dvě kvalifikační práce, které se rovněž zabývají tématem podprahové reklamy, s největší pravděpodobností však budou dostupné pouze studentům a pracovníkům vysoké školy, na které byly obhájeny.
Centrální katalog Univerzity Karlovy (http://ckis.cuni.cz/) :
* ROZMAJZL, Lukáš. Podprahová (subliminální) reklama - výklad pojmu [rukopis]. Praha, 2008. 77 listů : il., [15] listů příl. Bakalářská práce (Bc.). Univerzita Karlova. Fakulta sociálních věd. Institut komunikačních studií a žurnalistiky, 2008.
Souborný katalog Vysoké školy ekonomické v Praze (http://library.vse.cz/) :
* JURAYEVA, Mariya. Vůňový marketing [elektronický zdroj]. Diplomová práce (Ing.)-Vysoká škola ekonomická v Praze. Fakulta mezinárodních vztahů, 2010
Abstrakt: Práce je zaměřená na možnosti využití vůní při tvorbě marketingových strategii. V souvíslosti s tím na fungování lidského čichu obecně. Rovněž je součásti práce podprahové působení na spotřebitele a legislativní rámec této problematiky. V praktické části jsou rozebrány odborné studie, dále také výzkum u spotřebitulů formou dotazování.
* podprahová reklama * marketingové strategie * vůňový marketing
Pro vyhledání odborných cizojazyčných pramenů můžete využít především vyhledávač Google Scholar (http://scholar.google.com) , který nabízí odkazy na odborné články, příspěvky v konferenčních sbornících, výzkumné zprávy aj., včetně odkazů na plné texty, jsou-li k dispozici. Může se jednat o volně dostupné dokumenty nebo dokumenty přístupné v placených databázích (např. JSTOR, Wiley). Google Scholar v takovém případě zobrazí citaci dokumentu, případně abstrakt, pro přístup k plnému textu je však nutné databázi využívat z počítače s oprávněnou IP adresou. Přístup do placených databází umožňují knihovny svým registrovaným uživatelům s platným čtenářským průkazem, jednak přímo v budově knihovny, nebo také mimo ni prostřednictvím vzdáleného přístupu. Přihlášením pomocí identifikačních údajů ze čtenářského průkazu pak uživatelé mohou v databázích vyhledávat i doma, ve škole, v práci atd. Informace o nabízených placených zdrojích zveřejňují knihovny na svých webových stránkách.
Uvádíme příklad volně dostupných článků v plném textu, které jsme v Google Scholar získali zadáním spojení subliminal advertising:
* Subliminal messages: between the Devil and the Media -
http://www.d.umn.edu/~rvaidyan/mktg4731/subliminal.pdf
* How a publicity blitz created the myth of subliminal advertising -
http://repiev.ru/doc/subliminal.pdf
* The cargo-cult science of subliminal persuasion -
http://www.csicop.org/si/show/cargo-cult_science_of_subliminal_persuasion
Licencované databáze je samozřejmě možné využívat i jednotlivě, domníváme se, že nejvíce relevantních článků byste mohl získat např. z databází EBSCO
- Academic Search Complete, Web of Science - Social Science Citation Index,
SpringerLink, ScienceDirect apod. Kompletní přehled placených zdrojů dostupných v Národní knihovně ČR naleznete na adrese http://www.nkp.cz/pages/page.php3?page=sluz_infozdr.php3, tyto zdroje mohou využívat registrovaní uživatelé NK ČR lokálně přímo v knihovně nebo přes vzdálený přístup odkudkoliv(http://www.nkp.cz/pages/page.php3?page=vzdal_pristup.htm) .
Základní přehled k uvedené problematice lze získat i prostřednictvím internetu, např.:
* http://www.lidovky.cz/ln_veda.asp?c=A060427_084444_ln_veda_hlm
* http://www.21stoleti.cz/view.php?cisloclanku=2006072119
* http://www.m-journal.cz/cs/reklama-podpora-prodeje/kouzlo-a-zmar-podprahove-reklamy__s278x6526.html
* http://en.wikipedia.org/wiki/Subliminal_stimuli
Ekonomické vědy, obchod
--
22.11.2010 14:24