-
To se mi líbí
-
Doporučit
Dobrý deň, prosím priblížili by ste organizačné zabezpečenie služby online chat v knižnici, koľko operátorov online chat obsluhuje , v akom rozsahu, resp. aké sú doterajšie skúsenosti s touto službou. Ďakujem
Dobrý den,
služba chatu je v rámci Ptejte se knihovny nabízena od května 2011. Z počátku jsme využívali program ICQ, který jsme ovšem museli změnit z licenčních důvodů na volně dostupný chatovací program Meebo (od ledna 2012). V červenci 2012 byl poskytovatel programu odkoupen společností Google a chatovací program byl zrušen. V porovnání volně dostupných poskytovatelů chatu nakonec zvítězil jako náhrada za zrušené Meebo program Zoho chat (https://chat.zoho.com/login.jsp?serviceurl=%2Fmpchat.do ). Tento program používáme do současné doby.
Na poskytování služby chatu se v rámci Ptejte se knihovny podílejí 4 knihovny: Národní knihovna ČR, Národní technická knihovna, Středočeská vědecká knihovna v Kladně a Knihovna Antonína Švehly. Přesný počet osob, které zajišťují chat ve zmíněných institucích, bohužel nemáme k dispozici. V Národní knihovně ČR se jedná o sedm osob (všechny současně vyřizují dotazy Ptejte se knihovny obdržené přes formulář služby).
Využívání služby má stále rostoucí tendenci, i když v porovnání s počtem dotazů zaslaných prostřednictvím formuláře je stále počet dotazů zadaných prostřednictvím chatu marginální (jedná se o přibližně 100 - 200 dotazů ročně).
Informace o knihovně
--
Národní knihovna ČR
19.10.2015 10:01