online chat

Text dotazu

Dobrý deň, prosím priblížili by ste organizačné zabezpečenie služby online chat v knižnici, koľko operátorov online chat obsluhuje , v akom rozsahu, resp. aké sú doterajšie skúsenosti s touto službou. Ďakujem

Odpověď

Dobrý den,

služba chatu je v rámci Ptejte se knihovny nabízena od května 2011. Z počátku jsme využívali program ICQ, který jsme ovšem museli změnit z licenčních důvodů na volně dostupný chatovací program Meebo (od ledna 2012). V červenci 2012 byl poskytovatel programu odkoupen společností Google a chatovací program byl zrušen. V porovnání volně dostupných poskytovatelů chatu nakonec zvítězil jako náhrada za zrušené Meebo program Zoho chat (https://chat.zoho.com/login.jsp?serviceurl=%2Fmpchat.do ). Tento program používáme do současné doby.

Na poskytování služby chatu se v rámci Ptejte se knihovny podílejí 4 knihovny: Národní knihovna ČR, Národní technická knihovna, Středočeská vědecká knihovna v Kladně a Knihovna Antonína Švehly. Přesný počet osob, které zajišťují chat ve zmíněných institucích, bohužel nemáme k dispozici. V Národní knihovně ČR se jedná o sedm osob (všechny současně vyřizují dotazy Ptejte se knihovny obdržené přes formulář služby).

Využívání služby má stále rostoucí tendenci, i když v porovnání s počtem dotazů zaslaných prostřednictvím formuláře je stále počet dotazů zadaných prostřednictvím chatu marginální (jedná se o přibližně 100 - 200 dotazů ročně).

 

 

 

 

Obor

Informace o knihovně

Okres

--

Knihovna

Národní knihovna ČR

Datum zadání dotazu

19.10.2015 10:01

Přidat komentář

Pokud chcete přidat komentář, zadejte jej do formuláře níže. Nejsou povoleny žádné formátovací značky. Adresy na web nebo emailové adresy budou automaticky transformovány na aktivní odkazy. Komentáře jsou moderovány.

Zapište číslici "pět".

Hledání v archivu