-
To se mi líbí
-
Doporučit
Dobrý den.
Píši diplomovou práci na téma "Neonové nápisy na veřejných budovách v období socialismu" s orientací na Prahu a Brno, ovšem nenašla jsem mnoho literatury, která by mi s vyhotovováním práce pomohla.
Poradíte mi, prosím? Jedná se mi o vznik světelných reklam u nás, příčiny, místa, autory, fotografie, zkrátka cokoliv, o co se dá v této tematice opřít.
Děkuji mnohokrát za pomoc.
Dobrý den,
efekt "neonového světelného záření oranžově-červené (šarlatové) barvy " vzniká elektrickým výbojem v prostředí neonu o tlaku několik torrů (okolo 1% atmosférického tlaku). Tohoto jevu se využívá pří výrobě výbojek tzv. neonek, které slouží jako osvětlovací tělesa nebo různé světelné indikátory. Spolu s heliem lze neon využít i v obloukových lampách a doutnavkách.
Neonové svítící reklamy si získaly ve 30. letech 20. století takovou popularitu, že neon dal jméno všem svítícím trubicím, i když kromě červených jsou plněné jinými plyny, navíc u mnoha barev světlo nevydává samotný plyn, ale luminofor nanesený na vnitřní stěně trubice.
Neonové trubice se také používají v různých oblastech elektrotechniky (usměrňovače, pojistky, reduktory napětí.).
Zdroj : http://cs.wikipedia.org/wiki/Neon
Z hlediska propagace je neon jeden z propagačních prostředků tzv. venkovní propagace. Má obvykle podružný význam, nemůže sloužit jako hlavní prostředek propagační akce.
V rámci komplexní propagace se hodí zejména k propagaci značek a tzv. připomínkové propagaci, především proto, že se tu nemohou uplatnit delší texty.
Obdobně jako některé další prostředky venkovní propagace má vedle nevýhod i specifické výhody : možnost velkých, nápadných ilustrací značky a výrobku, využití barvy, dlouhodobé, opakované působení, možnost lokálního nasazení.
Neony patří k těm prostředkům venkovní propagace, které mohou významným způsobem ovlivňovat životní prostředí, zejména obyvatel velkoměst.
Na jejich umístění, zpracování, atd. proto nelze nazírat jen z čistě propagačních účelových hledisek.
Zdroj : Häckl, B. Propagační prostředky. Praha : Merkur 1977
Literatura z báze NKC Národní knihovny, http://www.nkp.cz, záložka Katalogy a databáze :
-[Č.záznamu: 001713333]
Od informace k reklamě / Hana Srpová ... [et al.]. -- Vyd. 1.. -- Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2007. -- 269 s.
-[Č.záznamu: 001700926]
Audiovizuální podoby reklamy / Jana Janíková. -- Vyd. 1.. -- Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. -- 79 l. ; 30 cm-
-[Č.záznamu: 001275873]
Reklama : Ekonomicko-spoločenská podstata a úloha socialistickej reklamy / Autori: K. Viestová a J. Prachár. -- 1. vyd.. -- Bratislava : Vysoká škola ekonomická, Obchodná fak., 1979.
Publikace z nakladatelství Merkur - monopolního reklamního podniku v době socialismu, viz Archiv : http://www.ptejteseknihovny.cz/uloziste/aba001/2007-2009/kinoreklama-v-cr a http://www.ptejteseknihovny.cz/uloziste/aba006/socialisticka-reklama-i
-[Č.záznamu: 000357781]
Propagace (časopis). Praha : Merkur, 1955-1990.
-Pavlů, D. Slovník propagace. Praha : Merkur 1983 -Haeckl,Bohuš.Úvod do socialistické reklamy. Praha UK 1976 -Haeckl, Bohuš. Propagační prostředky. Praha : UK 1978 -Haeckl, Bohuš. Propagace.Praha : SPN 1968 -Haeckl, Bohuš. Slovo a grafika v propagační tvorbě.Brno : 1977
Ekonomické vědy, obchod
--
Národní knihovna ČR
29.04.2013 12:42