-
To se mi líbí
-
Doporučit
Dobrý den,
zhruba před týdnem jsem Vám posílala dotaz. Stále mi nic nepřišlo. Zkouším to tedy znovu, ještě jednou.
Existuje v České republice škola, kde v maximální možné míře vzdělávají studenty za podpory mobilních telefonu – tedy pomocí mLearningu? Našla jsem, že na VŠMIE měli projekt „Mobile learning jako nejmodernější forma výuky,“ ale pokud jsme koukala správně, tak je to pouze nahrávání a následné zveřejnění přednášek studentům- http://video.vsmie.cz, což mi jako úplně mobilní nepřijde.
Dobrý den,
M-learning se vztahuje k užívání mobilních nebo bezdrátových prostředků za účelem učení se během pohybu/přesunu z místa na místo. Typické prostředky používané pro m-learning jsou: mobilní telefony, chytré telefony, palmtopy, kapesní počítače; tablety, laptopy (notebooky), osobní media přehrávače. Nedávné inovace v programových aplikacích a sociálních softwarech používající Web 2.0 technologie (např. Blogy, Twitter, You Tube) nebo sociální sítě (např. Facebook, My Space) umožnily mobilním prostředkům být dynamičtější, pronikavější. Současné mobilní prostředky mají také větší vzdělávací potenciál, umožňují vzdělávání v širším kontextu. Brown v roce 2005 shrnul několik termínů a definic definoval mobile learning jako nadstavbu e-learningu. Peters (2007) chápe mobilní learning jako užitečnou součást flexibilního výukového modelu.
Pro lepší chápání toho, jak vnímat m-learning, připojujeme tabulku, která znázorňuje pedagogický rámec mobilního učení: kategorizace aplikací mobilních technologií do 4 stupňů:
Mobilní hierarchie |
Příklady aplikací |
Technologická |
||
|
|
|
podpora |
|
Stupeň |
Komunikace a |
Chatování v reálném čase |
Intenzivní komunikace |
|
4 |
Spolupráce |
Anotace |
Skupinová práce |
|
SMS |
|
|||
Bezdrátový email |
||||
Stupeň |
Práce s daty |
Síťové databáze |
||
3 |
(získávání, integrování) |
Datové sbírky/soubory |
||
Mobilní knihovny |
||||
Stupeň |
Pružný fyzický |
Lokální databáze |
||
2 |
přístup |
Interaktivní nápověda |
||
Okamžitá instruktáž |
||||
Stupeň |
Produktivita |
Kalendáře |
Asynchronnost |
|
1 |
Rozvrhy |
Individuální práce |
||
Kontakty |
Intenzivní obsah |
|||
Třídění |
Pramen k tabulce: Hierarchie mobility, příklady aplikací, technologické užití dle Gay, Rieger, Bennington (2002)
Neposuzovali jsme tedy přímo projekt VŠMIE, ale zjednodušeně se dá říci, že vše, co si můžete stahovat, editovat, poslouchat, chatovat… kdekoliv pomocí výše zmíněných zařízení, pokud to používáte k výuce, je součástí m- learningu
Pokud Vás tato problematika hlouběji zajímá, prostudujte si článek, ze kterého jsme čerpali informace k této odpovědi. Naše odpověď je de facto překladem tohoto článku:
Titul: |
A Pedagogical Framework for Mobile Learning: Categorizing Educational Applications of Mobile Technologies into Four Types |
Autor (autoři): |
Park, Yeonjeong |
Zdroj: |
International Review of Research in Open and Distance Learning, v12 n2 p78-102 Feb 2011. 25 pp. |
Recenzované: |
Yes |
ISSN: |
1492-3831 |
Deskriptory: |
Electronic Learning, Design Requirements, Learning Strategies, Social Environment, Classification, Mobility, Educational Principles, Educational Change, Educational Technology, Computer Mediated Communication, Computer Uses in Education, Handheld Devices, Instructional Design, Distance Education, Laptop Computers, Learning Theories, Elementary Secondary Education, Higher Education, Postsecondary Education |
Abstrakt: |
Instructional designers and educators recognize the potential of mobile technologies as a learning tool for students and have incorporated them into the distance learning environment. However, little research has been done to categorize the numerous examples of mobile learning in the context of distance education, and few instructional design guidelines based on a solid theoretical framework for mobile learning exist. In this paper I compare mobile learning (m-learning) with electronic learning (e-learning) and ubiquitous learning (u-learning) and describe the technological attributes and pedagogical affordances of mobile learning presented in previous studies. I modify transactional distance (TD) theory and adopt it as a relevant theoretical framework for mobile learning in distance education. Furthermore, I attempt to position previous studies into four types of mobile learning: 1) high transactional distance socialized m-learning, 2) high transactional distance individualized m-learning, 3) low transactional distance socialized m-learning, and 4) low transactional distance individualized m-learning. As a result, this paper can be used by instructional designers of open and distance learning to learn about the concepts of mobile learning and how mobile technologies can be incorporated into their teaching and learning more effectively. (Contains 1 table and 3 figures.) |
Abstractor: |
As Provided |
Počet referencí: |
67 |
Počet stran: |
25 |
Typ publikace: |
Journal Articles; Reports - Evaluative |
Dostupnost: |
Full Text from ERIC Available online: http://www.eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=EJ920735 |
Kód periodika: |
APR2011 |
Datum zadání: |
2011 |
Přírůstkové číslo: |
EJ920735 |
Trvalý odkaz na tento záznam: |
|
Vyjmout a vložit |
<a href="http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=eric&AN=EJ920735&lang=cs&site=eds-live&authtype=shib&custid=s4986598">A Pedagogical Framework for Mobile Learning: Categorizing Educational Applications of Mobile Technologies into Four Types</a> |
Databáze: |
ERICPlnotextová databáze: OmniFile Full Text Select (H.W. Wilson) |
Výchova a vzdělávání
--
Národní knihovna ČR
06.06.2013 14:42