-
To se mi líbí
-
Doporučit
Jaké typy lidí bychom rozhodně měli mít v pracovním týmu?
Dobrý den,
složení pracovního kolektivu závisí na mnoha okolnostech – stáří členů týmu, kolikačlenný tým má být, zda se jedná o tým smíšený (muži x ženy), na čem pracujete, jaké je zaměření, náplň práce, zda se jedná o činnost jednorázovou nebo průběžně probíhající… těch aspektů, které je potřeba zvážit, se nabízí mnoho a není z našeho pohledu jednoduché cokoli radit.
V každém případě by měl mít kolektiv někoho, kdo jej dokáže stmelit, někoho, koho všichni členové uznávají, s ním si rozumí. Rozhodně by nemělo docházet v povyšování se někoho nad ostatní, měli by se všichni vzájemně respektovat, být pro práci stejně ‚zapáleni‘ a snažit se, aby byl výsledek co nejlepší.
Zdroje většinou uvádějí, jaká negativa mohou být na pracovištích, proč vznikají, viz níže; co by pracovnímu kolektivu ale prospělo, se tolik neuvádí.
Přátelské pracovní prostředí je velmi důležitým činitelem dobré práce.
Jeho vliv je velmi značný. Může ovlivňovat pohyb pracovníků jak ve společensky žádoucím, tak i nežádoucím směru...
Nejčastější jsou pochopitelně spory mezi podřízenými a nadřízenými...
Špatná pracovní atmosféra může být také důsledkem špatné organizace práce na pracovišti...
Nepříznivá pracovní atmosféra může vznikat z toho, že řídící pracovník nemá autoritu u svých podřízených, neumí jednat s lidmi apod.
Špatná souhra v pracovním kolektivu nebo neustálé střídání pracovníků nevytváří příznivé podmínky k práci.
Má-li pracovník pocit, že se s ním nezachází dobře, že je přezírán, opomíjen nebo diskriminován, může to u něj vyvolávat skryté napětí, úzkost a zklamání, což se navenek může projevovat agresívností v jednání nebo stažení se do 'ulity'.
Obojí reakce vede ke zhoršování pracovního klimatu, k méně kvalitní práci, k častějším absencím až k rozleptávání pracovní morálky ostatních pracovníků...
Naproti tomu pracovníci, kteří vědí, že jejich nadřízení jsou s jejich prací spokojeni, že ji oceňují, že i vztahy ostatních
spolupracovníků k nim jsou kladné, mají pocit jistoty v práci a pracují efektivně. Mohou přispívat také ke stmelování
pracovních kolektivů.
Čerpáno z: RUFERT, Svatopluk. Personální a sociální práce. Praha: Svoboda, 1986, s. 133. Dostupné také z: https://ndk.cz/uuid/uuid:32669f80-95d0-11e4-b7ae-001018b5eb5c
Doporučujeme:
BACÍK, František a Univerzita Karlova. Škola a její management pod lupou. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2006, s. 46. ISBN 80-7290-379-9. Dostupné také z: https://ndk.cz/[…]/uuid:b24ad230-884f-11e5-be6a-001018b5eb5c
DVOŘÁČEK, Jiří. Základy pedagogiky pro učitele a vychovatele. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, s. 113. ISBN 80-7290-159-1. Dostupné také z: https://ndk.cz/[…]/uuid:4a9d81c0-8a72-11e6-84e2-005056827e51
SILBERMAN, Mel, Karen LAWSON a Milan KOLDINSKÝ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování: osvědčené způsoby efektivního vyučování. Praha: Portál, 1997, s. 80. ISBN 80-7178-124-X. Dostupné také z: https://ndk.cz/[…]/uuid:4237ccd0-0206-11e4-9806-005056825209
BALEK, Pavel. Antecepční teorie. Nová Včelnice: P. Balek, 2011. sv. 1, s. 156. ISBN 978-80-260-0398-4. Dostupné také z: https://ndk.cz/[…]/uuid:42da3920-db6f-11e7-adb0-005056825209
SITNÁ, Dagmar. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. Praha: Portál, 2009, s. 50. ISBN 978-80-7367-246-1. Dostupné také z: https://ndk.cz/[…]/uuid:81009500-e180-11e4-ae60-005056825209
DYTRT, Zdeněk. Dobré jméno firmy. Praha: Alfa Publishing, 2006, s. 132. ISBN 80-86851-45-1. Dostupné také z: https://ndk.cz/[…]/uuid:bcf74fd0-ac6c-11e8-ba56-5ef3fc9bb22f
Sociologie
--
05.12.2024 08:27