-
To se mi líbí
-
Doporučit
Dobrý den.
Ráda bych se zeptala, jakým způsobem postupují veřejné knihovny, jestliže si chtějí vytvořit a prodávat propagační předměty (k propagaci služeb své knihovny)?
Existuje nějaká metodika, směrnice nebo interní instruktážní materiál k tomu, jakým způsobem mají knihovny postupovat?
Nebo je tato oblast ze strany knihoven dobrovolnou aktivitou a z "vyšších míst" zde žádné postupy ani doporučení nejsou?
Můj dotaz pramení mj. ze zájmu zjistit, proč některé knihovny mají zdařilé a reprezentativní předměty, zatímco jiné nemají žádné.
Děkuji.
Helena Novotná
Dobrý den,
dle našich informací žádná taková směrnice ani metodika neexistuje – výroba a koncepce propagačních předmětů závisí na jednotlivých knihovnách a jejích příslušných složkách zabývajících se vnějšími vztahy a marketingem (ostatně české knihovny nemají jednotného zřizovatele, takže možnosti regulovat tyto provozní záležitosti s obecnou platností „shora“ jsou velmi omezené). Patrně jediným předpisem, kterým se zabývá přímo otázkou výroby a distribuce propagačních předmětů je Zákon o daních z příjmů č. 586/1992 Sb. (§ 25, odst. 1 písm. t)). Při výrobě propagačních předmětů se veřejné knihovny pochopitelně musí řídit i Zákonem č. 134/2016 Sb. o zadávání veřejných zakázek.
Knihovnictví, informatika, všeobecné, referenční literatura
--
07.11.2016 09:50