-
To se mi líbí
-
Doporučit
Dobrý den,
nemůžu najít potřebnou literaturu k tématu interaktivní výuka. Potřebovala
bych literaturu k heslům jako je interaktivita, interaktivní výuka,
interaktivní vyučování. Zkoušela jsem hledat, ale nic použitelného jsem
nenašla. Mohlo by se jednat i o zahraniční literaturu. Děkuji.
Dobrý den,
v elektronickém katalogu Národní knihovny ČR (http://aleph.nkp.cz/cze/nkc ) jsme nalezli pouze tři dokumenty k uvedenému tématu:
* Interaktivní, projektové a další aktivizační formy výuky na vysokých školách ekonomického zaměření : sborník z konference konané ve dnech ... v Mladé Boleslavi. -- Mladá Boleslav : ŠkodaAuto Vysoká škola, [2005]-. -- sv. ; 21 cm.
* Případové studie a interaktivní výuka = Case studies and interactive teaching: sborník prací z 1. celostátní konference s mezinárodní účastí ČAVAPS/CZACRA '96 : Brno 10. až 12. září 1996 / [pořadatelé: Česká asociace pro výzkum a aplikaci případových studií, Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně]. Brno : Česká asociace pro výzkum a aplikaci případových studií, [1997]. 2 sv. : il. ; 21 cm. ISBN 80-238-1422-2.
* HAUSNER, Milan a kol. Výukové objekty a interaktivní vyučování. [Liberec] : Venkovský prostor, c2007. [72] s. : barev. il. ; 21 cm. ISBN 978-80-903897-0-0.
Domníváme se, že byste mohla využít i následující publikace:
* VANĚČEK, David. Informační a komunikační technologie ve vzdělávání. V Praze: České vysoké učení technické, 2008. 74 s. : il. (některé barev.) ; 21 cm. ISBN 978-80-01-04087-4.
* Využití dotykové tabule ve výuce nejen českého jazyka: sborník anotací příspěvků 2. workshopu 2006 s přiloženým CD. Lutín: Sigmundova střední škola strojírenská, 2006. 15 l. ; 21 cm + 1 CD-ROM. ISBN 80-239-8492-6 (kroužkový blok).
* čeština * literární výchova * počítačem podporovaná výuka * interaktivní tabule * dotykové tabule * sborníky konferencí * anotace
* Nové technologie ve vzdělávání: vzdělávací software a interaktivní tabule: [... příspěvky vědecko-odborné konference ..., 11.-15.10.2010 na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci / editor Jiří Dostál]. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. 112 s. : il. ; 29 cm. (Sborníky). ISBN 978-80-244-2768-3 (brož.).
* informační technologie * komunikační technologie * e-learning * výukový software * interaktivní tabule * počítačem podporovaná výuka * sborníky konferencí
* MAŠLÁŇOVÁ, Alena. Moderní prezentace prostřednictvím interaktivní tabule: materiál pro kurz. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. 88 s. : barev. il. ; 29 cm. ISBN 978-80-244-2592-4.
* Jak nejlépe využít interaktivní tabuli / [autor Diana Bannisterová and Learning Technologies team - University of Wolverhampton]. [Praha] : Dům zahraničních služeb, 2010. 38 s. : barev. il. ; 30 cm. ISBN 978-80-87335-15-4.
Souborný katalog ČR (http://aleph.nkp.cz/cze/skc ) dále obsahuje záznamy dalších dvou dokumentů, jedním z nich je diplomová práce, která ovšem bude s největší pravděpodobností dostupná pouze pro studenty či pracovníky fakulty/vysoké školy, na které byla obhájena. Informace o tom, ve které knihovně jsou dokumenty k dispozici, naleznete přímo v záznamu ze Souborného katalogu.
* STUDNÍK, Miroslav. Interaktivní výuka : řešení mimořádných situací [diplomová práce]. Opava: [vl. nákl.], 2009. 31 s. Slezská univerzita (Opava, Česko). Filozoficko-přírodovědecká fakulta Ústav informatiky.
* BYRNE, Donn. Techniques for classroom interaction. London : Longman, 1987. 108 s. : il. (Longman keys to language teaching). ISBN 0-582-74627-2
* angličtina * jazyková výuka * interaktivní činnosti * metodické příručky
Více pramenů byste mohla získat z článkové databáze ANL - Články v českých časopisech, novinách a sbornících (http://aleph.nkp.cz/cze/anl ), kde jsme do vyhledávacího pole zkoušeli zadávat spojení interaktiv? and výuk?, interaktiv? and vyučov?, interaktiv? and vzdělá? (znaménko "?" nahrazuje 0 a více znaků). Několik vyhledaných záznamů uvádíme:
* KADLEC, Radomír. Interaktivní výuka. In: My a škola. Roč. 4, č. 9/10 (1997), s. 16-17.
* KOPECKÁ, Jana. Interaktivita ve vzdělávání dospělých. In: Andragogika : čtvrtletník pro vzdělávání dospělých. Praha : DAHA, Asociace institucí vzdělávání dospělých České republiky. ISSN 1211-6378. Roč. 13, č. 4 (2009), s. 12-13.
Resumé: Při vzdělávání dospělých hraje velkou roli aktivita posluchačů při výuce. Většina lektorů o interaktivitě sice ví, ale v kurzech se jim ji často nedaří naplno rozvinout a podporovat. Autorka se věnuje příčinám nesprávné práce s interaktivitou a uvádí několik osvědčených metod, které posluchači zpravidla hodnotí kladně a zároveň jsou vysoce efektivní (např. galerie, post-it papírky, kreslení, kreativní činnost, hraní rolí, video trénink atd.).
* HOMEROVÁ, Marie. Interaktivní metody diskuze ve společenskovědních předmětech. In: Učitelské noviny : týdeník pro učitele a přátele školy. Praha: Fortuna. ISSN 0139-5718. Roč. 112, č. 16 (2009), s. 16-17.
Resumé: Příležitost naučit se dobře a racionálně vyjadřovat neposkytují žákům a studentům pouze jazyky, tuto dovednost si můžou osvojovat i ve společenskovědních předmětech. Ty nabízejí vhodná témata k logické a argumentačně pojaté diskuzi. V článku jsou uvedeny různé druhy a typy diskuzí a debat, včetně jejich definic, užití, přípravy, průběhu a omezení.
* HUBATKA, Miloslav. Zkušenosti s multimediální interaktivní výukou. In: Moderní vyučování. ISSN 1211-6858. Roč. 13, č. 5 (2007), s. 25.
Resumé: Možnosti výuky pomocí interaktivní tabule - zařazení do různých fází vyučovací hodiny, využívání nejrůznějších metoda a forem práce, předměty, ve kterých se nejčastěji uplatňují. Zařízení doplňující a rozšiřující možnosti a využití interaktivní tabule. Zkoušení pomocí interaktivní tabule - testy, jejich průběh a vyhodnocení, moderní způsoby testování znalostí a dovedností - diskuse, brainstorming apod. Multimediální technologie ve výuce jazyků - digitální jazykové učebny - popis testované digitální jazykové laboratoře Robotel Symposium.
Dále bychom Vám k vyhledávání doporučili katalogy a databáze Národní pedagogické knihovny Komenského (https://www.npmk.cz/knihovna), případně se můžete přímo na knihovnu obrátit s prosbou o doporučení dalších zdrojů. Podobně by Vám mohli poradit pracovníci Výzkumného ústavu pedagogického (http://archiv-nuv.npi.cz/vse-o-nuv/vyzkumny-ustav-pedagogicky-vup-1.html).
Užitečné by pro Vás mohly být také internetové zdroje, např. http://www.veskole.cz/, http://www.mvcr.cz/clanek/moderni-vyuka-pomoci-interaktivnich-tabuli.aspx aj.
V případě, že byste měla zájem i o zahraniční zdroje, doporučujeme zejména placené článkové databáze, které obsahují také plné texty článků ze zahraničních periodik. Tyto databáze jsou přístupné v knihovnách registrovaným uživatelům, některé knihovny poskytují také vzdálený přístup k databázím odkudkoli (z domova, z práce, ze školy atd.). Relevantní články by mohly být obsaženy zejména v databázích EBSCO - Academic Search Complete, EBSCO - Education Research Complete, Web of Knowledge - Social Science Citation Index, ProQuest Education Journals, SpringerLINK, Wilson OmniFILE Full Text Select aj.
Přehled databází dostupných pro registrované uživatele Národní knihovny ČR je k dispozici na https://www.nkp.cz/katalogy-a-db/licencovane-db/prehled-lic-zdroju, NK ČR poskytuje svým uživatelům také vzdálený přístup, více informací na adrese https://www.nkp.cz/katalogy-a-db/licencovane-db/vzdaleny-pristup.
Z volně dostupných odborných zahraničních zdrojů můžete využít zejména bibliografickou databázi z oblasti pedagogiky a vzdělávání s názvem ERIC (Education Resources Information Center, http://www.eric.ed.gov/ ).
Výchova a vzdělávání
--
Národní knihovna ČR
10.01.2012 18:44