-
To se mi líbí
-
Doporučit
Prosím o seznam knih s tematikou corporate
identity či firemní styl.
Corporate identity (firemní identita, firemní kultura) je strategicky
naplánovaná představa vycházející z podnikové filosofie, vize a
dlouhodobého podnikatelského cíle. Musí být stvrzována chováním firmy a
veškerou vnitřní i vnější komunikací.
Tvoří ji:
Vize společnosti - určuje cíle, poslání a filosofii společnosti
Logotyp (značka, logo, grafický symbol) je identifikátorem vaší
společnosti, zboží nebo služby.
Corporate communications (firemní komunikace) je vnější projev firemní
identity na trhu a ve společnosti.
Corporate design (Jednotný vizuální styl) - vizuální forma
komunikace
Public relations (vztahy s veřejností) – forma prezentace
společnosti na veřejnosti
Advesting (reklama) – masová forma komunikace v médiích
Internal communications (interní komunikace) - výměna
informací mezi firmou a jejími pracovníky.
Corporate product (firemní produkt) - kompletní podnikové portfólio
společnosti
Corporate culture (firemní kultura) - systém hodnot, způsobů chování
a jednání spolupracovníků organizace.
Corporate image (obraz podniku) Celkový obraz firmy, vnímaný jejím
okolím.
Přínosy:
komplexnost a systémovost
prezentace firemní originality, jedinečnosti a specifičnosti
stabilita a dlouhodobé působení dovnitř i navenek
integrita a ztotožnění se zaměstnanci a spolupracovníky
prestiž
urychluje a zefektivňuje veškerou komunikaci a propagaci firmy
Literatura:
Achterholt, Gertrud: Corporate Identity: in zehn Arbeitsschritten die
eigene Identität finden und umsetzen. Wiesbaden, Gabler, 1988.
Rowden, Mark: Identity: transforming performance through integrated
identity management. Aldershot: Gower, 2004.
Stejskalová, Dita: Strategie firemní komunikace. Praha, Management Press,
2008.
Firemní kultura: jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. Brno,
Computerpress 2008.
Němec, Petr: Integrovaná komunikace korporací. Praha, Oeconomica, 2006.
Svoboda, Václav: Public relations moderně a účinně. Praha, Grada
Publishing, 2006.
Další literaturu můžete dohledat v katalogu knihovny na adrese
http://library.vse.cz. Pokud jste studentkou školy můžete využít i
závěrečné práce, které v katalogu najdete a elektronické informační zdroje
dostupné na adrese http://www.econlib.cz/zdroje/, lze využít i další
zdroje, např. JIB (Jednotná informační brána - http://www.jib.cz/) nebo
Souborný katalog ČR
(http://www.nkp.cz/pages/page.php3?page=sluz_soubkat_knihy.htm).
Ekonomické vědy, obchod
--
Centrum informačních a knihovnických služeb Vysoké školy ekonomické v Praze
31.03.2009 12:45