-
To se mi líbí
-
Doporučit
Hledám literaturu k tématu autorita učitele, vychovatele.
Dobrý den, k tématu autority učitele, vychovatele jsme v elektronickém katalogu NK ČR - bázi NKC (http://sigma.nkp.cz/cze/nkc) nalezli následující dokumenty:
1) VALIŠOVÁ, Alena. Autorita jako pedagogický problém a kolektiv. Praha : Karolinum, 1998. 135 s. ; 21 cm. ISBN 80-7184-624-4 (brož.) : Kč 85,00
2) VALIŠOVÁ, Alena. Autorita ve výchově : vzestup, pád, nebo pomalý návrat. Praha : Karolinum, 1999. 185 s. ; 21 cm. ISBN 80-7184-857-3 (brož.) : Kč 170,00
3) VALIŠOVÁ, Alena a kol. Relativizace autority a její dopady na současnou mládež. Praha : ISV, 2005. 314 s. ; 21 cm. ISBN 80-86642-43-7 (brož.)
4) ARUM, Richard. Judging school discipline : the crisis of moral authority. Cambridge, Mass. : Harvard University Press, c2003. 321 s. : il., mapy ; 26 cm. ISBN 0-674-01814-1 (brož.) ISBN 978-0-674-01814-3. (chyb.). ISBN 0-674-01179-1 (váz.)
5) BENDL, Stanislav. Strašidlo nekázně, aneb, Hledání východiska ze školských labyrintů. Praha : TH, 1998. 229 s. : il. ; 21 cm. ISBN 80-86065-13-8 (brož.) ISBN 8086065-13-8 (chyb.)
V článkové databázi ANL - Články v českých časopisech, novinách a sbornících
(http://sigma.nkp.cz/cze/anl) jsou k tomuto tématu k dispozici také články,
např.:
6) ČIHÁČEK, Vlastimil; MOJOVÁ, Karina; POLÁKOVÁ, Hana. Co s učitelem bez autority? Rubrika: PoradnaPPP. In: Literární noviny. -- ISSN 1210-0021. -- Roč. 18, č. 51 (20071217)
7) KRAMULOVÁ, Daniela. Učitel - krotitel? In: Rodina a škola. -- ISSN 0035-7766. -- Roč. 53, č. 3 (2006), s. 20. Resumé: Autorita učitele, osm kroků, jak zvýšit učitelovu autoritu před žáky. Rady a zkušenosti učitelů lze najít i v publikaci Učitel a problémový žák od francouzských autorů M.-A. Auger a Ch. Boucharlat (Portál 2005).
8) ČECHOVÁ, Marie. Učitelské bariéry ve vzdělávání žáků. In: Český jazyk a literatura. -- ISSN 0009-0786. --Roč. 58, č. 5 (2007/2008), s. 214-217
Resumé: Autorka se zamýšlí nad příčinami vzniku bariér mezi učitelem a žákem. Důvody vidí v odborné nekompetentnosti učitelů, špatných podmínkách pro postgraduální vzdělávání ze strany ministerstva i ředitelů škol. Podstatou však je přístup učitele k žákům, jeho osobní předpoklady, vlastnosti a schopnost komunikace se žáky. Podkladem pro tato zjištění byla učitelská a žákovská anketa na SŠ a ZŠ.
9) VIKTOROVÁ, Ida. Cesty studentů učitelství k autoritě učitele. In:
Pedagogika. -- Roč. 45, č. 2 (1995), s. 171-180
10) ŠIMÍČKOVÁ, Helena. Interakce učitel - žák. (Zkušenosti z praxe) In:
Komenský. -- Roč. 122, č. 5/6 (1997/98), s. 107-108
Další články si můžete v databázi vyhledat zadáním spojení pedagog? and autorit?, učitel? and autorit?, vychov? and autorit? do pole předmět.
Znaménko ? rozšiřuje zadané výrazy o 1 a více znaků.
Pokud byste měla zájem o zahraniční články, můžete využít některou z licencovaných databází, které knihovny nabízejí. Přístup k těmto databázím je možný na základě čtenářského průkazu knihovny a ve většině případů je vázán na počítače přímo v budově knihovny. Některé knihovny a zejména univerzity však nabízejí k placeným databázím tzv. vzdálený přístup odkudkoli, viz např. nabídka Národní knihovny (http://www.nkp.cz/pages/page.php3?nazev=Licencovane_online_databaze&submenu
3=104). Využít můžete např. databáze EBSCO, z nich zejména ERIC zaměřenou na výchovu a vzdělávání, nebo multioborově zaměřené Academic Search Complete a MasterFILE Premier. Z dalších databází pak např. Web of Science - Social Sciences Citation Index, databázi SpringerLINK aj. Nabídku databází přístupných v Národní knihovně naleznete na adrese http://www.nkp.cz/pages/page.php3?page=sluz_infozdr.php3.
Další dokumenty a prameny k tématu by Vám mohli doporučit ještě kolegové z Národní pedagogické knihovny Komenského (http://www.npkk.cz/), která také poskytuje službu Ptejte se knihovny (http://www.ptejteseknihovny.cz/zadani-dotazu?q=ABA012).
Výchova a vzdělávání
--
Národní knihovna ČR
12.03.2009 15:46