-
To se mi líbí
-
Doporučit
Dobrý den, zajímalo by mi, kolik každý poslanec PS PČR může mít asistentů a co je předmětem jejich činnosti. Děkuji.
Hezké odpoledne,
Pro nalezení odpovědi na Váš dotaz nezbývá než čerpat z dostupných internetových zdrojů, primárně z webových stránek oficiálních státních institucí, v tomto případě z webu Poslanecké sněmovny ČR.
Zde můžeme nalézt citaci ze zákona, stanovující peněžní limit nákladů na asistenta pro jednoho poslance a to 39 000,- Kč měsíčně.
Z tohoto vyplývá, že poslanec může mít asistentů takříkajíc kolik chce, musí ale mezi ně rozdělit tuto maximální částku.
„V souvislosti s § 117 odst. 1 zákona č. 90/1995 Sb., o jednacím řádu Poslanecké sněmovny také Kancelář Poslanecké sněmovny uhradí výdaje na asistenta poslance formou faktury úhrady za služby asistenta osobě, která uzavře s Kanceláří smlouvu o poskytování služby asistenta. Limit celkových nákladů na tuto službu pro jednoho poslance se stanoví částkou 39 000 Kč měsíčně.“
Počet asistentů jednotlivých poslanců se v praxi liší, sám /sama se můžete podívat na seznam poslanců Poslanecké sněmovny ČR, kde u profilu každého poslance najdete i jména jeho asistentů/asistentek. Zpravidla se tento počet pohybuje v rozmezí 1-4, ale určitě existují i výjimky. Domníváme se, že jejich počet není nijak omezen.
Na webu Poslanecké sněmovny parlamentu ČR není bohužel momentálně k dispozici žádná bližší specifikace, co se týče náplně práce asistenta/asistentky.
Server lidovky.cz v roce 2012 publikoval článek, kde se k tématu asistentů poslanců vyjadřuje Rudolf Hahn, generální inspektor Státního úřadu inspekce práce.
„Dělají monitoring tisku, překlady, různé odborné práce, ale tyto činnosti neprovádí nutně v kanceláři poslance. … Kancelář Poslanecké sněmovny nezadává práci, není ve smlouvě stanoveno místo výkonu práce, nekontroluje výkon práce, nejsou stanoveny pracovní hodiny a rozsah činnosti asistenta," stojí v posudku, který se serveru Lidovky.cz podařilo získat… Asistent veškerou činnost vykonává pouze na základě zadání poslance a v místech, na kterých se dohodne s poslancem (například v regionální kanceláři, doma, v Poslanecké sněmovně)."
Na webu Senátu parlamentu ČR je obdobná funkce popsána takto:
„asistent senátora - osoba, která pomáhá senátorovi zvládnout jeho práci. Každý senátor má na svého asistenta jiné požadavky, ve většině případů však můžeme říci, že pomáhá při shromažďování podkladů a materiálů potřebných pro jeho práci, pomáhá s vyřizováním korespondence, komunikuje s občany, pomáhá mu s organizací času a účastní se práce v senátorské kanceláři ve volebním obvodě senátora.“
Pro bližší specifikaci doporučujeme kontaktovat Informační středisko Poslanecké sněmovny, které se nachází v přízemí paláce Smiřických na Malostranském náměstí (okv@psp.cz).
Snad jsme Vám na dotaz odpověděli dostatečně.
Právo
--
05.04.2016 17:56