Asistent poslance

Text dotazu

Dobrý den, zajímalo by mi, kolik každý poslanec PS PČR může mít asistentů a co je předmětem jejich činnosti. Děkuji.

Odpověď

Hezké odpoledne,

Pro nalezení odpovědi na Váš dotaz nezbývá než čerpat z dostupných internetových zdrojů, primárně z webových stránek oficiálních státních institucí, v tomto případě z webu Poslanecké sněmovny ČR.

Zde můžeme nalézt citaci ze zákona, stanovující peněžní limit nákladů na asistenta pro jednoho poslance a to 39 000,- Kč měsíčně.

Z tohoto vyplývá, že poslanec může mít asistentů takříkajíc kolik chce, musí ale mezi ně rozdělit tuto maximální částku. 

„V souvislosti s § 117 odst. 1 zákona č. 90/1995 Sb., o jednacím řádu Poslanecké sněmovny také Kancelář Poslanecké sněmovny uhradí výdaje na asistenta poslance formou faktury úhrady za služby asistenta osobě, která uzavře s Kanceláří smlouvu o poskytování služby asistenta. Limit celkových nákladů na tuto službu pro jednoho poslance se stanoví částkou 39 000 Kč měsíčně.“

Počet asistentů jednotlivých poslanců se v praxi liší, sám /sama se můžete podívat na seznam poslanců Poslanecké sněmovny ČR, kde u profilu každého poslance najdete i jména jeho asistentů/asistentek. Zpravidla se tento počet pohybuje v rozmezí 1-4, ale určitě existují i výjimky. Domníváme se, že jejich počet není nijak omezen.

Na webu Poslanecké sněmovny parlamentu ČR není bohužel momentálně k dispozici žádná bližší specifikace, co se týče náplně práce asistenta/asistentky.

Server lidovky.cz v roce 2012 publikoval článek, kde se k tématu asistentů poslanců vyjadřuje Rudolf Hahn, generální inspektor Státního úřadu inspekce práce.

„Dělají monitoring tisku, překlady, různé odborné práce, ale tyto činnosti neprovádí nutně v kanceláři poslance. … Kancelář Poslanecké sněmovny nezadává práci, není ve smlouvě stanoveno místo výkonu práce, nekontroluje výkon práce, nejsou stanoveny pracovní hodiny a rozsah činnosti asistenta," stojí v posudku, který se serveru Lidovky.cz podařilo získat… Asistent veškerou činnost vykonává pouze na základě zadání poslance a v místech, na kterých se dohodne s poslancem (například v regionální kanceláři, doma, v Poslanecké sněmovně)."

Na webu Senátu parlamentu ČR je obdobná funkce popsána takto:

asistent senátora - osoba, která pomáhá senátorovi zvládnout jeho práci. Každý senátor má na svého asistenta jiné požadavky, ve většině případů však můžeme říci, že pomáhá při shromažďování podkladů a materiálů potřebných pro jeho práci, pomáhá s vyřizováním korespondence, komunikuje s občany, pomáhá mu s organizací času a účastní se práce v senátorské kanceláři ve volebním obvodě senátora.“

 

 

Pro bližší specifikaci doporučujeme kontaktovat Informační středisko Poslanecké sněmovny, které se nachází v přízemí paláce Smiřických na Malostranském náměstí (okv@psp.cz).

Snad jsme Vám na dotaz odpověděli dostatečně.

Obor

Právo

Okres

--

Knihovna

Datum zadání dotazu

05.04.2016 17:56

Přidat komentář

Pokud chcete přidat komentář, zadejte jej do formuláře níže. Nejsou povoleny žádné formátovací značky. Adresy na web nebo emailové adresy budou automaticky transformovány na aktivní odkazy. Komentáře jsou moderovány.

Kolik je 10 + 4?

Hledání v archivu